טייס המשנה בטיסת BA633 של בריטיש איירווייז מאתונה ללונדון התעלף רגע לפני הנחיתה לאחר שגז מחומר רעיל התאבך בתא הטייס. הקברניט, שחבש מסיכה, הצליח להנחית את המטוס בשלום.
המטוס מדגם Airbus A320-200 היה כבר במרחק של ארבעה מייל ממסלול הנחיתה בהית'רו, כשהקברניט דיווח על עשן בתא הטייס. הוא חבש מסיכת חמצן, הפעיל את קריאת העזרה, והודיע למגדל הפיקוח כי הוא ממשיך בגישה לנחיתה על מסלול 27R. . הנחיתה בוצעה ללא תקלה שתי דקות לאחר מכן והמטוס נחת בשעה 20:35. המקרה אירע ביום חמישי, 2 בינואר, ולדברי הקברניט, הוא הרגיש בריח של גרביים מסריחים, ובעוד הוא חובש את מסיכת החמצן, הבחין שטייס המשנה התעלף. שאר חברי הצוות לא היו מודעים לדרמה שהתחוללה בתא הטייס. מאז התקרית חונה המטוס בנמל התעופה ולא חזר לטוס.
זוהי האחרונה בינתיים בשרשרת של תקריות בתא הטייס שאירעו באחרונה. ב-19 באוקטובר, בטיסת בריטיש איירוויז מנמל גטוויק שבלונדון לפאפוס בקפריסין, הייתה דליפת עשן בתא הטייס. הקצין הראשון הריח ריח מוזר, ושאל את הקברניט אם הוא מרגיש, וזה השיב בשלילה. 30 שניות לאחר מכן חש הקצין הראשון בתחושת נימול בגפיו, והוא חש שהוא עומד להתעלף. הוא חבש מייד את מסיכת החמצן, ואמר לקברניט שאיננו חש בטוב. הקברניט לא הגיב, אך לאחר מכן אמר שגם הוא חש ברע. שניהם הנחיתו את המטוס בשלום, כשהם חובשים מסיכות חמצן ומייד לאחר הנחיתה פתחו את החלון לאפשר כניסת אוויר נקי, בעוד המטוס נגרר לעמדת החנייה.
לאחר שכובה המנוע, הלך הקברניט לשירותים בליווי אחת הדיילות, שהייתה בהלם מהחיוורון בפניו. בשני המקרים הנוסעים לא חשו דבר. אחת הדיילות סיפרה, כי היא הריחה ריח חזק של דלק מכיוון דלת תא הטייס, ברגע שזו נפתחה. שני הטייסים נלקחו לבדיקות בבית החולים, שם אובחן שיש להם חום גבוה ומיעוט של חמצן בדם. הרופאים המליצו להם להישאר למעקב בלילה, אך הם העדיפו לחזור למלון וחזרו למחרת ללונדון כנוסעים במטוס אחר.
הסיבה הנפוצה לעשן בתא הטייס היא דליפה של שמן מכונות. השמן המשמש את מנועי המטוסים מכיל תוסף בשם טריקרסיל פוספט TCP, שמפחית את השחיקה של המנוע. זהו חומר רעיל שאם הוא חודר לתא הטייס, הוא מריח כמו גרביים משומשים, גורם לסחרחורת ופוגע ביכולת התפקוד של מי שנושם אותו.