רפורמת החשמל: באיזו חברה תקבלו את ההנחה הגדולה ביותר?

מאות אלפי בתי אב בישראל עברו לחברות המתחרות בחברת חשמל, בעקבות הרפורמה המבורכת שהושקה בקיץ האחרון • בדקנו מי מציעה את ההנחה הגדולה ביותר למצטרפים חדשים ומה המחירים העדכניים

חברת החשמל (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

בעקבות רפורמת החשמל אשר הושקה בחודש יולי השנה, למעלה מ 200,000 בתי אב הצטרפו לחברות המתחרות בחברת החשמל. מדובר ברפורמה של משרד האנרגיה והתשתיות, חברת נגה וחברת החשמל, במהלכה לקוחות רבים עברו למספקים פרטיים שמשלמים חשבון נמוך יותר, הנע בין 5 ל-7 אחוזים הנחה, במידה ובוחרים במסלול בכל שעות היום.

אם בוחרים במסלול המעניק הנחה בשעות מסוימות, ניתן למצוא גם מסלולים של עד 20 אחוזי הנחה, אך יש לציין כי מסלול זה מוגבל בשעות ולכן בשאר הזמן הצרכנים ישלמו מחיר מלא.

רפורמה מבורכת, צילום: קוקו

לאחרונה, על רקע מחסור בחשמל פרטי שכן ספקיות החשמל הפרטיות מוגבלות ביכולת שלהן לקנות חשמל, ועל רקע העובדה ש⁠תעריפי החשמל עלו גם למספקים הפרטיים, בחלק מהחברות צימצמו את ההנחות על מחיר החשמל. מומלץ למי שרוצה להצטרף כעת, לבדוק את המחיר העדכני.

בדקנו את התעריף המבוקש ביותר - תעריף לאורך כל שעות היממה:

באמישראגז מציעים 7 אחוז ללקוחות הגז שלה. מי שלא לקוח גז, יקבל 6.5 אחוז הנחה.
באלקטרה פאוור מציעים 6.5 אחוזי הנחה, כאשר ההנחה הקודמת עמדה על 7 אחוזים.
בבזק אנרג'י מציעים 6 אחוזי הנחה. קודם לכן, ההנחה עמדה על 7 אחוזים.
בפז גז מציעים 6 אחוזי הנחה. קודם לכן, ההנחה עמדה על 7 אחוזים. יש לציין כי בפזגז יש תוספת של 2.93 שקלים בחודש לדמי השימוש הקבועים של חברת החשמל ושל שאר החברות המתחרות. בפזגז צוברים 10 אחוזים באפליקציית יילו.

סלקום אנרג'י מציעים 5 אחוזי הנחה בשנה הראשונה, 5 הנחה החל מהשנה השנייה ואילך.
פרטנר פאוור מציעים 5 אחוזי הנחה בשנה הראשונה, 6 אחוזים בשנה השנייה ו-7 אחוזים בשנה השלישית.
הוט אנרג'י מציעים 5 אחוזי הנחה בשנה הראשונה, 6 אחוזי הנחה בשנה השנייה ו-7 אחוזים בשנה השלישית.

אפשר לבחור בין שלל אופציות, צילום: יהושע יוסף

יש לציין כי עד הרפורמה רק בעלי מונה חכם יכלו לעבור בין החברות השונות. מתחילת הרפורמה גם בעלי מונה שאינו חכם יכולים לעשות זאת, ואין ספק שמדובר במהלך מבורך. עם זאת, גורמים בענף עימם שוחחנו ציינו בפנינו כי שליש מהנרשמים החדשים מדי חודש, שהינם בעלי מונה שאינו חכם, מוותרים על המעבר לאחר שכבר נרשמו. זאת היות והם נדרשים לצלם את המונה שלהם עד יומיים לפני סוף החודש באופן חד פעמי, מה שמהווה חסם מבחינתם.

ברשות החשמל אמרו לנו כי "עד לפני שנה רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור בין מספקים, בשל התכונות הייחודיות של המונה החכם המאפשר בכל עת לקבל נתוני צריכה מדויקים. על מנת להסיר חסם זה ולפתוח את התחרות לכלל הצרכנים, גם לכאלה עם מונה בסיסי ועל מנת להגן על הצרכן מ'הערכות' לא מדוייקות שעלולות לגרום לגביית כספים עודפת, קבעה הרשות כי על הצרכן לצלם את הקריאה האחרונה לפני המעבר, בדומה להליך הפשוט שמבצע כל צרכן במעבר דירה.

אצל חלק מהלקוחות, צילום המונה מהווה חסם, צילום: דודו גרינשפן

"הליך זה תורם לכך שהחשבון יהיה כמה שיותר מדויק ומאפשר לצרכן להתחיל בצורה חלקה אצל המספק החדש. יחד עם זאת, הרשות מקיימת בקרה אחר אופן היישום של אמות המידה. בין היתר, ישנה התייחסות למספר הימים שנדרשים לקריאת מונה וניוד. ככל שיעלה הצורך, נפעל לעדכונים ושינויים בהתאם". בנוגע לסוגיית ההנחות מסרו ברשות החשמל כי "הרשות פועלת בחודשים האחרונים להגדלת היצע הייצור שנמכר למספקים הפרטיים, מה שיוביל להגברת התחרות והגדלת ההנחות".

גורמים במשרד האנרגיה אמרו ל"ישראל היום": "עד כה קיצרנו את זמן המעבר מחברה לחברה משוטף פלוס 30 ימים ל-15 ימים. לגבי היומיים בהם נדרשים הצרכנים לשלוח את צילום מונה החשמל, אנחנו הודענו לפני שבוע בישיבת המליאה שנאריך את הזמן ל-5 ימים. זה טרם אושר במליאה, אך זה צפוי להתקיים בשבועות הקרובים.

"יש לציין כי בחודש פברואר כ-43 אלף משפחות נוספות הצטרפו לרפורמה. מספר זה מתקרב ל-300 אלף משפחות. באשר למחירים, חלק מהחברות הורידו את אחוז ההנחה, אך חלק שיפרו את ההצעות שלהן בחבילות מסוימות. עם התוצאות אי אפשר להתווכח. 12 אחוזים ממשקי הבית אינם לקוחות של חברת החשמל. זה דבר מטורף ואנחנו לא ציפינו לזה. חשבנו שעד כה יעברו חצי מיליון אנשים וכיום כבר מדובר ב-1.2 מיליון אנשים. בנוסף, רשות החשמל הודיעה כי היא תוסיף עוד 3000 מגה ואט חשמל. כך, היצרנים יוכלו למכור לספקים יותר חשמל. זה יגדיל את התחרות ויגדיל את ההנחה".

לדברי שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר. הרפורמה תחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה לכל משפחה, אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות שני מיליארד שקלים בכל שנה. אני מברך את יותר מרבע מיליון הלקוחות שעשו את הצעד הנכון, הצטרפו לרפורמת החשמל והחליטו לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. גם אני עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו".

השר אלי כהן מברך על הרפורמה, צילום: אורן בן חקון

לדברי שניר ניב, סמנכ''ל פיתוח עסקי בחברת "אמישראגז", "עד היום הצטרפו מעל 200,000 משקי בית לרפורמת החשמל בישראל והם נהנים מהנחות של מאות שקלים בכל שנה. אנחנו מעניקים ללקוחותינו מגוון שירותי אנרגיה ומלבד גז, ישנה גם הנחה בחשבון החשמל. לקוחות "אמישראגז" בחשמל נהנים מ- 7 אחוזים הנחה על חשבון החשמל בכל שעות היממה".

לדברי דניאל ספיר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה פאוור: "אחד האתגרים המרכזיים של ספקיות החשמל הפרטיות הוא הבטחת היצע יציב של חשמל מוזל. אלקטרה פאוור משקיעה מאמצים משמעותיים ביצירת מקורות ייצור חשמל לטווח ארוך, תוך שיתופי פעולה מגוונים ומבוססים על אנרגיות מתחדשות וירוקות. עם מאגר שמספק כיום חשמל לפחות ל-300 אלף בתי אב, אנו ממשיכים להוביל את השוק שפתחנו ולדאוג להצטיידות ארוכת טווח בחשמל ירוק. בזכות זאת, אלקטרה פאוור מציעה את התעריפים האטרקטיביים ביותר לצרכנים פרטיים, כולל חשמל למונה בסיסי, ומובילה את המהפכה בתחרות על מחירי החשמל".

לדברי אילן לדרר, מנהל Partner Power: "היום אנחנו נמצאים במצב שתהליך הניוד ללקוח הוא פשוט ויעיל דרמטית מבעבר, הודות לשני תהליכים: רשות החשמל קיצרה את זמני הניוד והחל מחודש ינואר ניתן להתנייד תוך שבועיים, במקום כחודשיים. יחד עם הצטרפות דיגיטלית מהירה, הלקוח חוסך זמן ומאמץ. יש לנו פיצ'ר חדשני שמאפשר העלאת צילום חשבונית לאתר פרטנר ובעזרת טכנולוגיית AI מתבצע זיהוי אוטומטי של הפרטים. זה חוסך זמן ומספק ערך ללקוח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר