לקראת סיום הבדיקות של מטוסי בואינג 737 מקס בהליך של רישוי מחדש, התגלתה תקלה נוספת בחיווט שבין תא הטייס לזנב המטוס, מה שיאריך את קרקוע המטוס בעוד כמה שבועות או חודשים.
עוד בנושא:
ירידה חדה בהזמנות מטוסי בואניג
בואינג מכריזה על בניית מטוס ידידותי לסביבה
בואינג חשפה לעובדיה את "המטוס הארוך"
"הדגם המתרסק" של בואינג יחזור באוגוסט
בואינג בודקת עתה בשיתוף רשות התעופה, אם שני הכבלים המקשרים בין תא הטייס למנוע הזנב, השולט על ייצוב התנועה האופקית שלו, נמצאים סמוכים מידי זה לזה. החשש הוא שקצר בין שני החוטים עלול לנעול את המייצבים ולמנוע את האפשרות להוריד את הזנב או להעלותו.
מומחי בואינג מנסים לקבוע אם אפשרות כזו קיימת במהלך טיסה. אם יתברר שיש בעיה יצטרכו להפריד בין שני הכבלים, שכל אחד מהם מכיל כמה חוטי קישור. במקרה כזה, יצטרכו לבצע פעולת פירוק והרכבה בכל מטוסי בואינג 737 לדורותיהם, כי חלק זה נמצא לא רק בדגם מקס אלא גם בכל דגמי NG, המונים כ-6,800 מטוסים בשירות פעיל. לפי הערכת החברה, הפרדת הכבלים יכולה לקחת בין שעה לשעתיים עבודה ולא יותר.
לדברי מהנדס בבואינג, שדיבר בעילום שם, החברה דנה בנושא עם רשות התעופה האמריקנית בחודש דצמבר, והמנכ"ל החדש, דייויד קלהון, דיבר על כך בשיחת ועידה פנימית בין ראשי החברה. בינתיים, מתקדם הליך הרישוי מחדש של דגם מקס, והאישור אמור להתקבל במהלך חודש ינואר. חברות התעופה, שבבעלותן מטוסים מקורקעים, החלו לשבץ את המטוס לטיסות מחודש אפריל שנה לאחר הקרקוע. חלק מהחברות שיבצו את המטוס רק לטיסות מחודש יוני.
דובר בואינג מסר כי וידוא הבטיחות של 737 מקס נמצא בראש סדר העדיפויות לפני החזרתו לשירות. "אנו עובדים צמוד לרשות התעופה ורגולטורים נוספים על הליך מעמיק של רישוי כדי להבטיח שהעיצוב השלם הוא בטוח ומתאים. זיהינו את הבעיה של הכבלים כחלק מהתהליך הקפדני, ואנו עובדים עם הרשות לבצע את הבדיקה המתאימה. יהיה זה מוקדם מידיי להעריך אם הבדיקה הזו תוביל לשינויים בעיצוב המטוס".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו