זה אפשרי: דלתא בצעד חריג שמאפשר ריחוק חברתי במטוס

מתרחקים גם במטוסים: חברת התעופה האמריקנית הודיעה כי לא תמכור מושבי אמצע • מומחים מעריכים כי בקרוב יהיו פחות מושבים בטיסה

בואינג 747 של דלתא , צילום: יוסי זליגר

חברות התעופה ברחבי העולם מנסות למצוא פתרונות יצירתיים להתמודדות עם ההנחיות החדשות והתפשטות נגיף הקורונה. דלתא, אחת מהחברות שבימים שבשגרה טסה גם לישראל, החליטה שהיא יוצאת בצעד חריג ומפסיקה למכור את המושב האמצעי בכל שלישיית מושבים.

ההחלטה של חברת התעופה האמריקנית נובעת בעקבות ההנחיות לריחוק חברתי. כמובן שגם חסימת המושב האמצעי לא תאפשר מרחק של שני מטרים בין הנוסעים היושבים באותה שורה ובשורות שמלפנים ומאחור, אך אין ספק שמדובר בצעד משמעותי מאוד שבימים בהן הביקוש לטיסות יעלה, עשוי לעלות לחברה הרבה מאוד כסף במידה ותמשיך במדיניות.

הרעיון היצירתי של דלתא הוא רק אחד מתוך כמה שיטות לנסות ולמזער את ההדבקה בטיסות ובמעבר בין מדינות. כפי שפרסמנו היום, ביפן עורכים בדיקות לכל הנכנסים למדינה ועד לקבלת התשובות, הנוסעים ישנים במיטות קרטון מיוחדות שנפרסות בנמל התעופה. חברות תעופה רבות ביצעו חיטוי יסודי למטוסים שלהן וביניהן גם אל על וישראייר וישנם דיווחים על שינוי משמעותי עם מחיצות בין המושבים שצפוי בחלק מחברות התעופה.

מיטות לנוחתים ביפן // צילום: קאזוקי קוואיאמה
מיטות לנוחתים ביפן // צילום: קאזוקי קוואיאמה

מומחי תעופה מעריכים כי לא מעט חברות ישנו את תצורת המושבים הקיימת והמאוד צפופה ויתקינו מושבים חדשים המרוחקים יותר אחד מהשני וזאת במטרה לגרום לנוסעים להרגיש בטוחים יותר במהלך הטיסה, במקביל למצב שבו יהיה ביקוש נמוך לטיסות בינלאומיות, מה שיוריד את הצורך בכמות גדולה עד כדי כך של מושבים בכל מטוס.

נכון לעכשיו, ההחלטה של דלתא תקפה ממחר ועד סוף חודש מאי. "אנחנו חוסמים את המושב המרכזי בכל הטיסות שלנו ובמהלך תהליך ההזמנה באתר, המושב לא יהיה זמין לבחירה. אנחנו מורידים את מספר הנוסעים המאושרים לעלות לטיסה". במקביל, בחברת התעופה מקטינים את המגע בין דיילים לנוסעים ומאפשרים רק לעשרה נוסעים בכל פעם לעמוד בתור לבורדינג.  

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר