בתקופה האחרונה רוב הטייסים בישראל ובעולם בכלל נמצאים בחופשות ללא תשלום. הביקוש לטיסות ירד באופן משמעותי בעקבות התפשטות הנגיף, אך לפי ההערכות, בתקופה הקרובה אנחנו צפויים לראות עלייה מסוימת במספר הטיסות ובביקוש לתיירות.
היום אמורה להתקבל ההחלטה הגורלית על עתידה של אל על, לאחר שבסוף השבוע האחרון הוחלט לתת ערבות להלוואות לארקיע וישראייר על סך 100 מיליון שקלים לכל אחת. רגע לפני ההכרעה שצפויה להתקבל הערב, בדקנו – כמה מרוויחים הטייסים הישראלים?
קברניט בישראל בעל ותק של כ-17 שנים שמפעיל מטוס רחב גוף מדגם בואינג 787 מרוויח כ-208 דולרים לשעה. בחברות האמריקניות מרוויח קברניט עם ותק של שבע שנים קצת יותר מ-320 דולרים לשעה.
במטוסים צרי הגוף, המטוסים היחידים שקיימים בחברות ארקיע וישראייר ורוב המטוסים של אל על, מרוויחים הקברניטים כ-178 דולרים לשעה בממוצע. בארצות הברית מרוויחים מקביליהם כ-260 דולרים לשעה. הנתונים מתייחסים לממוצע משכורות של כל החברות הישראליות.
חשוב לדעת כי גם הטייסים הישראלים וגם הטייסים האמריקנים מרוויחים בפועל יותר מהסכום הנקוב בעקבות שעות נוספות, תשלום נוסף על שהייה ביעד ותנאים נוספים. עוד עולה מהנתונים כי בישראל יש 13 טייסים על כל מטוס ישראלי, בארצות הברית היחס שונה במעט ונע בין 16-17.5 טייסים לכל מטוס, בהתאם לחברת התעופה. בנוסף, טייסים לא יכולים לעבוד בכל יום, ישנם נהלים המגבילים את מספר ימי העבודה החודשיים שלהם ועל מרווח הזמן בין טיסה לטיסה. הנתונים משתנים בהתאם לוותק הטייס, ההכשרה שלו וחברת התעופה בה הוא עובד.