פריצת ענק לרשת המלונות מריוט: "פרטים של חצי מיליארד לקוחות דלפו"

החברה הודיעה על אחת הפריצות הגדולות בהיסטוריה • ייתכן ונחשפו גם מספרי כרטיסי אשראי • הנשיא: "אכזבנו את עצמנו ואת לקוחותינו" • לא ברור מי עומד מאחורי המעשה

צילום: אי.פי.איי

רשת מלונות מריוט העולמית הודיעה היום (שישי) כי מידע של לא פחות מ-500 מיליון מלקוחותיה נחשף כחלק מפריצה למסד הנתונים של תת-הרשת "סטארווד". מדובר באחת הפריצות הגדולות בהיסטוריה.

רשת המלונות הגדולה בעולם הודיעה כי קיבלה אזהרה בספטמבר מגוף אבטחה בינלאומי על אודות ניסיון לפרוץ למסד הנתונים שלה. כחלק מהחקירה, בחברה גילו כי בוצעה גישה מצד "גורם לא מוסמך" למסד הנתונים מאז 2014, ואותו גורם העתיק את המידע המקודד.

ממריוט נמסר כי ב-19 בנובמבר החברה מצאה כי המידע שנחשף הוא מרשת סטארווד. "החברה טרם סיימה לפענח את המידע במסדר הנתונים, אבל היא מאמינה שהמידע כולל ככל היותר כחצי מיליארד לקוחות", נאמר בהודעת החברה.

עבור כ-327 מיליון מהלקוחות מדובר בחשיפת מידע הכולל שמות, מספרי טלפון, כתובות מייל מספרי דרכון וכדומה. בנוסף, ישנם לקוחות שגם מספר כרטיס האשראי שלהם נלקח. אמנם מדובר במידע מקודד, אך בחברה לא פוסלים את האפשרות שגם מידע זה כאמור נפרץ.

ממריוט נמסר כי היא נקטה במספר צעדים על מנת לאתר את מקור הפרצה והיא עובדת בשיתוף פעולה עם הרשויות. מחברה נמסר ש"הגורם הלא מוסמך" יכול היה להעתיק חלק מהמידע ולקודד אותו ו"ביצע צעדים על מנת להעתיק אותו", אך לא פירטה כמה מהמידע באמת הועתק.

בחברה הקימו אתר עבור הלקוחות שדואגים כי המידע שלהם דלף. כמו כן, אותם לקוחות יעודכנו באמצעות הדואר האלקטרוני אם המידע שלהם בסכנה. החברה גם תספק ללקוחות שרות של שנה באמצעות חברת אבטחת המידע הדיגיטלית WebWatcher.

"אנחנו מצטערים מאוד שהתקרית הזו התרחשה", אמר נשיא הרשת והמנכ"ל, ארנה סורנסון. "אכזבנו את הלקוחות שלנו ואת עצמנו. אנחנו עושים כל מה שניתן על מנת לתמוך בלקוחות, ומפיקים את הלקחים הנדרשים".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר