האם בקרוב נוכל לקנות סנדוויץ' לטיסה בארה"ב בלי ארנק?

היעד הבא של אמזון גו, הסופרמרקט האוטומטי של אמזון ללא קופאים, הוא נמלי התעופה של ארצות הברית • שניים מהנמלים כבר הביעו עניין בפרויקט

קונים בחנות אמזון גו בסיאטל. לא צריך להוציא ארנק, רק סמארטפון בכניסה // צילום: רויטרס

אמזון בוחנת את האפשרות להביא את הסופרמרקט ללא קופאים שלה לנמלי תעופה, בכוונה לשבות את לבם של נוסעים רעבים ולחוצים בזמן. זאת לפי תכתובות הזמינות לציבור, ועל פי מקור המקורב לנושא.

בחודשים האחרונים, הקמעונאית הגדולה הרחיבה את רשת אמזון גו, שבה לקוחות יכולים לסרוק ברקוד מהטלפון שלהם, להיכנס לחנות, לאסוף מוצרים ולצאת מבלי להוציא ארנק או לעבור דרך קופה. מערך של מצלמות וחיישנים בחנות של אמזון גו מזהה מה הלקוחות לקחו מהמדף, ומחייב אוטומטית את כרטיס האשראי שלהם.

אמזון פתחה שבע חנויות כאלה לציבור מאז תחילת השנה בשיקגו, סן פרנסיסקו, ובעיר הבית שלה בסיאטל, סמוך למטה אמזון – שמשרתת בעיקר עובדי אמזון רעבים שמחפשים פיתרון מהיר לארוחת צהריים, אבל גם לקוחות מקומיים, תיירים וסקרנים מהסביבה. 

כעת היא שמה את עיניה על היעד הבא, שהוא נמלי תעופה, וזאת לפי מספר בקשות שהוגשו לגורמי תפעול בשדות תעופה ברחבי ארצות הברית. 

"האדם המוביל של אמזון גו ביקש להיפגש", נכתב באימייל מה-27 ביוני ששלח יועץ טכנולוגיה לנמל התעופה של לוס אנג'לס, שדה התעופה השני בעומסיו במדינה לאמרכל השדה. 

"מעוניין?"

"כן, תודה!", השיב האמרכל.

עוד בנושא:

כמה מאות קילומטרים צפונה, בליבו של עמק הסיליקון, מנהל לקוחות בחטיבת הענן של אמזון, ביקש להיפגש עם בעלי תפקידים בשדה התעופה הבינלאומי של סן חוזה, וציין את אמזון גו כ-"אחד הדברים שאפשרי לדון עליהם". לאחר שהפגישה התרחשה ביוני השנה, כתב מנהל מערכות המידע של השדה: "אני מצפה להתקדם עם הטכנולוגיה של אמזון גו בשדה".

בעלי תפקידים משני שדות התעופה הגיבו לרויטרס, ואמרו שלא הייתה להם תכתובת נוספת בנושא, ואם אמזון מעוניינת, היא תצטרך לעבור תהליך מכרז תחרותי כדי להפוך לספק מזון בשדה, במקובל. חטיבת הענן של החברה, אמזון ווב סרוויסס (AWS), נמצאת בקשר עם שדות התעופה למטרות אחרות. המעמד של חנויות אמזון גו אינו ברור. 

אדם המקורב לנושא, אישר כי אמזון בוחנת כיצד להכניס את החנויות ללא קופאים לתוך נמלי תעופה, וכי עובד של החברה עם ניסיון בפיתוח עסקי הוצב למשימה.

"תחשבו על מידת החשיפה למותג", אמר המקור שביקש להישאר אנונימי. "יש כאן הזדמנות ליצור מודעות מותג אדירה רק מעצם הנוכחות בתריסר משדות התעופה הטובים ביותר". ב-12 שדות התעופה המובילים בארצות הברית, עוברים 350 מיליון נוסעים בשנה, לפי נתוני משרד התחבורה האמריקני. 

אמזון סירבה להגיב לידיעה.

עוד חדשות טובות - בערוץ הטלגרם שלנו

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר