האם עתיד האספקה ללוחמים בנקודות מבודדות עולם בעת לחימה יישען על דאונים? השאלה הזו היום נחקרת עבור חיל הנחתים האמריקני על ידי חברת Logistic Gliders, Inc. המטרה היא לייצר מטוס ללא טייס חד פעמי, שבנוי מדיקט ושיכול לשאת עליו בין 450 ל-700 ק"ג ציוד. היתרון של כלי כזה הוא ההתכלות שלו, כך שלא יהיה צורך לשמר אותו אחרי הנחיתה ולתחזק אותו לאורך זמן כפי שכך הדבר בכל הנוגע למטוסי תובלה או מסוקים שהתחזוקה שלהם והחומרים עולים כסף רב מאד. כאן לעומת זאת, דאון כזה יעלה רק מאות דולרים ליחידה והוא אינו צריך שדה נחיתה אלא הוא יכול להגיע אל תוך אזורים מיושבים, גיונג'לים או מקומות צרים מבחינת יכולת התמרון כשבסוף הפעולה, כלי הטיס הזול לא יושמש שנית.
כמובן דאונים כאלו ישולחו מכלי טייס יותר גדול או מנושאת מטוסים וינעו ליעד או בהכוונה עצמית או על ידי שידור רדיו ושליטה מרחוק. בכל מקרה הם יטוסו נמוך עם כמות ציוד וחבילות גדולה.
עוד בנושא:
תעשיית הנשק הכריזה מלחמה על רחפנים
גם חברות אזרחיות בתחום אספקת הסחורות כמו אמזון ושירות הדואר השוויצרי, בוחנות את השימוש ברחפנים, כדי להקטין את זמן אספקת החבילה ללקוח אולם הם נתקלו בקשיים לוגיסטיים רבים ועדיין נמצאות רק בתחילת הדרך בתחום זה. הצבא, בייחוד כשמדובר באזור לחימה, ישתמש בכלי פשוט שלא יצטרך להתחשב בבעיות המורכבות יותר שקיימות בסביבת מגורים עירונית.
בכל הנוגע לטווח של כלים אלו אמר המהנדס הראשי בחברה כי "דאונים כאלו טובים יותר מהצנחה של מטען ממטוס, כי הם יכולים להגיע לכל מקום ואת החלק שלהם בדרך הם עושים לבד. כך מטוס תובלה יכול לטוס למרחק גדול, ואז לשגר את הדאונים למרחק עוד יותר רחוק והם ינחתו או יגיעו לנקודות קשות בלי שמטוס התובלה יצטרך עצמו לעשות את כל הדרך ואז לתדלק את עצמו ולחזור לבסיס".
כך או כך החברה כרגע בוחנת שני דגמי דאונים LG-1K ו LG-2K, שיעברו לייצור המוני אם חיל הנחתים יהיה מרוצה מהן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו