טסלה תתחרה באובר עם מוניות אוטונומיות

באירוע משקיעים של החברה, חשף המייסד אילון מאסק את מעבד הנהיגה של החברה, כמו גם הכריז על שירות מוניות אוטונומיות, שיתבסס על המכוניות הפרטיות של לקוחות טסלה

לא צריך לדרג את הנהג. שירות המוניות האוטונומיות של טסלה. בפינת המסך: אילון מאסק // צילום: מתוך השידור החי

אמש שעון ישראל (שני) ערכה טסלה אירוע למשקיעים בשם "יום אוטונומיה", בו הכריזה טסלה כי כל המכוניות שלה המיוצרות מעתה מוכנות מבחינת חומרה לנהיגה עצמית, ומכילות את מעבד ה-FSD החדש שהוצג, כאשר FSD הם ראשי תיבות של Full Self Driving. מעבר לכך, המכוניות הללו יהפכו לרשת של מוניות אוטונומיות לחלוטין, ויאפשרו לבעלי טסלה גם להרוויח כסף מהצד משירות ההסעות – עד 30 אלף דולר בשנה, למי שיבחר להוסיף את הרכב שלו לשירות.

במסגרת האירוע הכריז מאסק על "רשת טסלה" שתהיה רשת של מיליון מכוניות אוטונומיות, אותן יהיה אפשר להזמין בדיוק כמו אובר או ליפט דרך אפליקציה, עם הבדל אחד משמעותי: לא יהיה נהג מאחורי ההגה, ומדובר במכונית שתנהג את עצמה. הבסיס לצי יהיו דגמי 3 ודגם S של החברה, כאשר כאמור, טסלה תחלוק את הרווחים עם בעלי המכוניות.

טסלה, שמצד שני גם תגרוף לעצמה חלק לא מבוטל מההכנסות, הודיעה שתציע מחירים תחרותיים מאוד. בשעה שכיום המחיר לנסיעה עומד על 2-3 דולר למייל, בטסלה מדברים על 18 סנט (0.18 דולר) למייל. השירות יושק בשנה הבאה, כמובן בהתאם לתנאי רגולציה. "כל מה שנדרש זה עדכון תוכנה", אמר מאסק.

מעבד ה-FSD של טסלה. כולל יתירות // צילום: מתוך השידור החי

 

תוספתנים יקרים

על אף שטסלה ביסודה היא לא חברת שבבים, המנהלים שהופיעו על במה (מאסק, ופיט באנון, סגן נשיא להנדסת נהיגה אוטונומית), התגאו במעבד שיצרו. השבב החדש, שמסוגל לבצע 144 טריליון פעולות בשניה, עם יתירות שמאפשרת לרכב להמשיך לנהוג את עצמו גם אם חלק במעבד נפגע ובמחיר ייצור הגיוני.

מעבד ה-FSD החדש מסוגל לעבד 2100 פריימים בשניה, שהם 2.5 מיליארד פיקסלים בשניה. הנתון הזה הוא חשוב, כי בניגוד למתחרות, טסלה מסתמכת בעיקר על עיבוד תמונה ממצלמות כדי לאפשר לרכב להתמצא ולהגיב. רוב מתחרותיה של טסלה עושות שימוש בטכנולוגיית LIDAR, ואילו מאסק דווקא הביע זלזול בטכנולוגיה: "LIDAR היא כמו שיהיו לך ערימה של תוספתנים יקרים. כאילו, תוספתן אחד הוא רע – אז ערימה שלמה מהם? זה מגוחך. אתם תראו", סיכם מאסק.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר