הלחץ עבד: פייסבוק תאסור מודעות שכוללות שיח שנאה

על רקע החרם מצד מפרסמים נגד הרשת החברתית, גם ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור הודיעה שתפסיק לפרסם • מניות פייסבוק וטוויטר צנחו • החרם - בשל "המדיניות המכילה של המסרים הבעייתים של טראמפ" • זמן קצר לאחר מכן הודיע צוקרברג על שינוי המדיניות

צילום: רויטרס // מארק צוקרברג

החרם מתרחב: ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור הודיעה היום (שישי) כי תפסיק לפרסם מודעות בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר בארה"ב "לפחות עד סוף 2020". זמן קצר לאחר פרסום ההודעה מארק צוקרברג פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ופה כתב בין היתר כי בחברה ממשיכים לבחון את שינוי המדיניות בכל הנוגע לשימוש ברשת החברתית לקראת הבחירות לנשיאות בארה"ב. כעת, תצורף תוויות אזהרה לפוסטים המפרים את מדיניות הרשת, אך עם ערך חדשותי.

בכל הנוגע לגורם שהצית את מחאת החברות, צוקרברג כתב כי "יעשה שימוש בסטדנרט חמור יותר בכל הנוגע למודעות בעלות תוכן הכולל מסרים של שנאה". עוד הוסיף, כי "אנו מרחיבים את מדיניות הפרסום שלנו, שכן לא יהיה ניתן יהיה לטעון שאנשים ששייכים לגזע, קבוצה אתנית, לאום, דת או מגדר מסוימים, מהווים איום על בהיטחון הפיסי או הבריאות של אנשים אחרים. אנחנו גם מרחיבים את המדיניות שלנו כדי להגן טוב יותר על מהגרים, פליטים ומבקשי מקלט ממודעות שלפיהן אנשים אלה נחותים, או מביעות זלזול בהם".

Three weeks ago, I committed to reviewing our policies ahead of the 2020 elections. That work is ongoing, but today I...

Posted by Mark Zuckerberg on Friday, June 26, 2020

בעקבות ההכרזה, מניות פייסבוק וטוויטר צנחו בכ-7.5 אחוזים בבורסה בניו יורק. יוניליוור הצטרפה לרשימה הכוללת מעל 90 חברות נוספות, ביניהן תאגיד התקשורת האמריקני ורייזון, פטגוניה, בן אנד ג'ריס ועוד שהכריזו על חרם על פייסבוק בשל "המדיניות המכילה" בנוגע למסרים "הבעייתים" של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. חברה נוספת שהכריזה על חרם, The North Face, מסרה השבוע כי "לא נפרסם עד שיינקטו צעדים משמעותיים שיעצרו את הגזענות, האלימות והשנאה".

מארק צוקרברג ממשיך לגמגם ולהתחמק (ארכיון)

מחברת יוניליוור נמסר: "מתוקף האחריות שלנו ולאור האווירה בארה"ב, החלטנו החל מעכשיו, לפחות עד סוף השניה, שלא לפרסם באמצעות הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר בארה"ב. להמשיך לפרסם בפלטפורמות האלו בתקופה זו לא מוסיף ערך לאנשים שלנו ולחברה. נעקוב אחרי ההתפתחויות ונבחן מחדש את עמדתנו אם נצטרך". 

מניית פייסבוק // צילום: רויטרס
מניית פייסבוק // צילום: רויטרס

בין המוצרים של יוניליוור, הממוקמת בלונדון, נמצאים המותגים ליפטון, דאב, מיונז הלמנס ועוד. עד כה השנה יוניליוור פרסמה באותן רשתות בסכום הנאמד בכ-11.8 מיליון דולרים, כך על פי נתוני חברת האנליזה פאטמטיקס (Pathmatics).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר