רגע לפני כניסת החוק האוסר על השימוש בטיקטוק בארה"ב לתוקף ב-19 בינואר (אלא אם בית המשפט העליון יעצור זאת), יותר מ-700 אלף משתמשים חדשים הצטרפו תוך יומיים בלבד לפלטפורמת הווידאו החברתית הסינית RedNote (הידועה גם כ-Xiaohongshu). בקרב המצטרפים החדשים, "פליטי טיקטוק" אמריקנים, מה שיצר מפגשים מפתיעים עם המשתמשים הסינים ברשת החברתית - ואפילו כלל גם כמה בקשות מצד משתמשים סינים לסיוע בשיעורי הבית שלהם באנגלית.
המעבר מאפליקציה סינית אחת לאחרת מעביר מסר ברור לממשל האמריקני ולמתחרים פוטנציאליים כמו מטא: יש ביקוש לחוויות הרשתות החברתיות שסין מייצרת, ושחברות אמריקניות הצליחו רק לחקות. על פי נתוני אפליקציית לימוד השפות דואולינגו, החברה רשמה עלייה של כ-216% במספר הלומדים החדשים של מנדרינית (השפה הרשמית של סין) בארה"ב בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - עם זינוק חד באמצע ינואר כשהשימוש ב-RedNote החל לצבור תאוצה.
@duolingo#duolingo#rednote♬ original sound - Duolingo
ביום שני התקיים באפליקציה צ'אט לייב שכותרתו "פליטי טיקטוק", שבו השתתפו יותר מ-50 אלף משתמשים אמריקנים וסינים. המשתמשים הסינים הוותיקים קיבלו בסקרנות את עמיתיהם האמריקנים, והם החליפו ביניהם רשמים על נושאים כמו אוכל ואבטלת צעירים.
"אה, אז עכשיו אתם לומדים מנדרינית", צייצה דואולינגו בהומור בפלטפורמת X ביום שלישי. סרטון שפורסם אתמול בטיקטוק, שהתמקד בלימוד ביטויים בסינית "לפליטי טיקטוק", זכה נכון לעכשיו ליותר מ-867 אלף לייקים.
oh so NOW you’re learning mandarin
— Duolingo (@duolingo) January 14, 2025
RedNote, שהושקה ב-2013 ונחשבת ל"אינסטגרם הסיני", מונה כיום יותר מ-300 מיליון משתמשים פעילים בחודש, כש-79% מהם נשים. החברה, ששווייה מוערך ב-17 מיליארד דולר, צפויה להגדיל את רווחיה למעל מיליארד דולר ב-2024, לקראת הנפקה אפשרית בבורסה.
על פי נתוני חברת המודיעין Appfigures, דואולינגו רשמה עלייה של 36% בהורדות בארה"ב בחנויות האפליקציות, וכעת היא מדורגת במקום ה-22 בדירוג הכללי ובמקום ה-20 בדירוג האפליקציות (ללא משחקים).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו