ה-CES 2025, הנחשבת לתערוכה השנתית הגדולה ביותר בתחום האלקטרוניקה הצרכנית, תצא מחר (שלישי) לדרך בלאס וגאס. לפי המארגנים, השנה מציגות בתערוכה כ-4,500 חברות, מהן כ-1,400 חברות סטארט-אפ. יותר מ-100 אלף איש צפויים לפקוד אותה לאורך ארבעה ימים, עד לנעילתה ביום שישי.
התערוכה מסמנת את אחד האירועים החשובים ביותר בלוח השנה השיווקי והעסקי של התעשייה, וחברות רבות מתזמנות השקות של מוצרים חדשים לימי היריד. בקרב על תשומת הלב, צפויים להפציע לא מעט גימיקים והרבה שואו כמיטב המסורת של עיר החטאים. גם ההיי-טק הישראלי ינסה להותיר חותם, עם כמה עשרות חברות ישראליות שמשתתפות.
בתערוכה ניתן יהיה לראות מסכי טלוויזיה חכמים, מחשבים אישיים תומכי בינה מלאכותית, חידושים בתחום הבית החכם והבריאות המותאמת אישית, אביזרים לבישים, רכב ועוד. המוטיב המרכזי בכל קטגוריות המוצרים יהיה, איך לא, בינה מלאכותית.
מה שהחל ביריד אשתקד כזרזיף של מוצרי צריכה מבוססי AI יהפוך השנה למבול, כאשר כמעט כל חברה תנסה להדגים כיצד הבינה המלאכותית מעצימה את מוצריה. ואולם השנה לא יהיה די בנפנוף במילת הבאז, ובתעשייה ירצו לראות האם פריצות הדרך בתחום ה-AI, ובעיקר בתחום הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI), לצד ההשקעות העצומות מצד היצרניות - מיתרגמות סוף סוף לערך מוסף צרכני.
התערוכה תיפתח רשמית למבקרים רק מחר, אך כבר היום כמה מהחברות הבולטות עתידות לחשוף מוצרים חדשים במסיבות עיתונאים. מי שתמשוך את רוב תשומת הלב תהיה ככל הנראה אנבידיה, שלפי הדלפות וספקולציות צפויה לחשוף מעבד גרפי חדש למחשבים ניידים, ממשפחת GeForce RTX. מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, אמור לשאת דברים בבמה המרכזית ולהתמקד בסינרגיה שבין AI לרובוטיקה.
AMD תנסה לתת פייט ותשיק מעבד גרפי מתחרה למחשבים ניידים, ממשפחת RDNA. בגזרת מעבדי ה-CPU ללפטופים, AMD ואינטל יציגו את הדורות החדשים שלהן וישלחו את הבלוגרים להשוות ביצועים.
יצרניות הרכב, שלא אחת גנבו את ההצגה בשנים האחרונות, לא ישחקו תפקיד משמעותי במיוחד, בעיקר על רקע תערוכת רכב חשובה המתקיימת במקביל בדטרויט. עובדה זאת תפנה את הבמה בתחום ליצרניות של כלי רכב מעופפים.
ומי הישראליות שבכנס?
בעולם הרכב, תשומת לב אמורה להגיע גם לחברה הישראלית אינוויז (Innoviz), המפתחת חיישני לייזר (LiDAR) לתחום הנהיגה האוטונומית. אינוויז תציג בביתן שני דגמים, BMW i7 ו-ID Buzz של פולקסוואגן, שכוללים את החיישן שלה.
בין המשתתפות הישראליות, שמציגות במסגרת הביתן הישראלי של מכון היצוא הישראלי, ניתן למנות גם את Neoja, שפיתחה מגרש כדורסל אינטראקטיבי חווייתי, המאפשר שילוב בין משחק בעולם האמיתי לבין משחקי מחשב; SavorEat שפיתחה דיספנסר חכם שמאפשר לכל אחד לעצב טעמים; ו-CorrActions שפיתחה מערכת ניטור נוירולוגי של הנהג, שמזהה בצורה מדויקת פגיעות ביכולת הנהיגה שלו.
חברה ישראלית נוספת היא היילו, שהמוצר שלה משתלב היטב במוטיב המרכזי של היריד השנה: הסינרגיה בין AI למוצרי צריכה. החברה מפתחת מעבדי AI שמיועדים להשתלב במוצרים אלקטרוניים כמו מצלמות, לפטופים, אביזרים לבישים ומערכות לרכב - ולהקנות להם יכולות עיבוד גבוהות התומכות ביישומי AI. היילו תציג בתערוכה מוצרים המדגימים את יכולות המעבד שלה, כמו מצלמה חכמה שמאפשרת לחפש בשפה טבעית אובייקטים המופיעים בווידאו, ולפטופ שמאפשר לייצר תמונות בטכנולוגיית GenAI ללא חיבור לאינטרנט.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו