רשת X (לשעבר טוויטר) של אילון מאסק הכריזה על עליית מחירים משמעותית במנוי הפרימיום פלוס. אם עד עכשיו המנוי עלה 16 דולר בחודש, כעת המחיר קופץ ל-22 דולר - גידול של 38%. גם המנוי השנתי התייקר משמעותית, מ-168 דולר ל-229 דולר. עם זאת, עלויות מנויי הבסיס והפרימיום נשארו ללא שינוי. העלייה במחיר כבר נמצאת בתוקף עבור משתמשים חדשים (מאז ה-21 בדצמבר), ואילו לקוחות קיימים ירגישו בה בינואר 2025.
לצד הקפיצה במחיר יש שדרוג בתמורה. במחיר החדש, מנוי הפרימיום פלוס כולל את האפשרות לגלוש ברשת ללא פרסומות, גישה לכלי ניתוח המגמות של X בשם Radar, ותמיכה מתקדמת בצ’טבוט ה-AI השובב המכונה Grok. עם זאת, רבים תוהים אם ההטבות מצדיקות את המחיר החדש.
תוכנית תגמולים ליוצרי תוכן
מאסק שואף להפוך את המודל העסקי של X לשוויוני יותר עבור יוצרים. לדבריו, חלק מההכנסות מהמנוי החדש ינותבו ישירות לתגמולים מבוססי איכות ומעורבות תוכן, בניגוד לפרסומות. המהלך הזה מכוון למשיכת יוצרים לפלטפורמה, במחשבה שהם בתורם יכניסו עוד כסף לרשת החברתית.
הצעד הנוכחי מצטרף לשורת שינויים שבוצעו מאז רכש מאסק את הפלטפורמה ב-2022. מלבד שינוי שם המותג והלוגו, החברה צמצמה משמעותית את מצבת כוח האדם. בנוסף, שירותים שפעם היו זמינים בחינם או בעלות מופחתת, כמו ה-"וי הכחול" וה-API של הרשת החברתית, השתלבו במודל ההכנסה החדש שלה. בעוד מהלכים אלו מבדילים את X מפלטפורמות מתחרות כמו Threads של מטא ו-Bluesky, הם זכו לביקורת נוקבת מצד משתמשים ועסקים כאחד.
עליית המחירים מעלה שאלות בנוגע לנאמנות המשתמשים. מצד אחד, היתרונות של מנוי הפרימיום פלוס - כמו חוויית שימוש חלקה וכלים מתקדמים - מדגישים את ערך המוצר. מצד שני, המחיר הגבוה עלול לגרום למשתמשים לחפש אלטרנטיבות זולות יותר.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Verifier
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו