סיכום השנה של טיקטוק: מה היה השיר הוויראלי ביותר ב-2024?

טיקטוק פרסמה את הסיכום השנתי העולמי שלה לשנת 2024, החושף את המגמות, האמנים והשירים שהיו בלב הפלטפורמה בקרב קהילת המשתמשים • אלו הנתונים המשמעותיים שכיכבו השנה באפליקציה

טיקטוק (אילוסטרציה). צילום: אי.אף.פי

טיקטוק פרסמה את הסיכום השנתי העולמי שלה לשנת 2024, החושף את המגמות, האמנים והשירים שהיו בלב הפלטפורמה השנה בקרב קהילת המשתמשים הגלובלית. הסיכום מציג את עולם התוכן היצירתי והמתפתח של טיקטוק, תוך שהוא מדגיש את ההשפעה המשמעותית שלה על התרבות הפופולרית וקהלים שונים מעבר לים. להלן הממצאים הבולטים מתוכו:

שירי השנה

שיר השנה הגלובלי של 2024 בטיקטוק היה להיט הרגאטון "Gata Only" של FloyyMenor ו-Cris Mj, שזכה ליותר מ-50 מיליון יצירות בטיקטוק ו-1.3 מיליארד האזנות בספוטיפיי, והפך ללהיט הפריצה הגדול של השנה. בנוסף, מבין 16 השירים שהגיעו למקום הראשון במצעד ה-Billboard Hot 100 השנה, 13 היוו גם טרנדים חזקים בטיקטוק, מה שמחזק את השפעת הפלטפורמה על הצלחת שירים בתוך ומחוץ לטיקטוק. אחריו הגיעו "Pedro" במקום השני ו-"Alibi" במקום השלישי.

@_patricksl_

אמני השנה

טיקטוק ממשיכה לקדם מוזיקאים גם בשנת 2024, ומחוללת מהפכה באופן שבו אמנים חדשים מתגלים. טיקטוק הפכה ליעד האולטימטיבי לגילוי מוזיקה, שבו חברי הקהילה המונה למעלה ממיליארד מעריצי מוזיקה, מגלים, משתפים ומבטאים את עצמם באמצעות מוזיקה, יוצרים רגעים תרבותיים ומקדמים אמנים חדשים ומבוססים בדרך להצלחה בפלטפורמה ומחוצה לה.

בארצות הברית, סברינה קרפנטר כבשה את טיקטוק עם להיטיה הוויראליים "Espresso", "Please Please Please" ו-"Taste", שיצרו יחד יותר מ-15 מיליון סרטונים בפלטפורמה, והפכו אותה לאחת האמניות הגדולות בעולם. קרפנטר סיימה שנה יוצאת דופן עם שש מועמדויות לגראמי על אלבומה "Short n' Sweet", אותו חשפה לראשונה באמצעות חוויה בלעדית בתוך טיקטוק.

@sabrinacarpenter

האמנים המצליחים ביותר באופן גלובלי היו Yeri Mua, אמנית חדשה שהגיעה למקום הראשון, לצד Enhypen ו-NTC שהגיעו למקומות השני והשלישי בהתאמה.

טרנדים בולטים

טרנד ה-demure של ג'ולס לברון ("very demure, very mindful") לא רק העצים ביטוי עצמי והביא להמוני שימושים בסאונד ויצירות בהשראתו, אלא גם הפך את demure למילת השנה של com.

@joolieannie

הזמרת צ'ארלי xcx השיקה את אלבומה "Brat". השיר "Apple" מתוכו היווה השראה לטרנד ריקוד וויראלי, כאשר המיתוג של "Brat Summer" נכנס ללב תרבות הפופ והמילה Brat הפכה למילת השנה של מילון קולינס (כינוי תרבותי שמאפיין גישה בטוחה, עצמאית והדוניסטית).

המם "Man in Finance" של מייגן בוני עורר שיחות חשובות על ציפיות מדייטינג ותפקידים מגדריים, יצר לה קהל מעריצים ברשת והשיק את הקריירה המוזיקלית שלה.

סלט המלפפונים של לוגאן מופיט הפך לטרנד בינלאומי והיווה עדות ליכולת חסרת התקדים של הפלטפורמה להפוך מתכונים פשוטים לסנסציות תרבותיות ולגרום למחסור במוצרים ברחבי העולם.

@logagm

מגמות בולטות

השנה חל זינוק בתחום תכני הספורט בטיקטוק ונרשמה עלייה של 350 אחוזים בכמות הפוסטים עם ההאשטאג SportsOnTikTok# בהשוואה לשנה שעברה, כשבין 26 ביולי לתאריך 11 באוגוסט 2024, היו 1.9 מיליון סרטונים וכמעט 50 מיליארד צפיות בהאשטאגים הקשורים לאולימפיאדה. ב-2024, חלה בטיקטוק עלייה של למעלה מ-2,400 אחוזים בשימוש בהאשטאג WomenInSports#. 

תחום תוכן משמעותי נוסף שבלט הוא קהילת חובבי הספרים, שיצרו יותר מ-1.2 מיליון סרטוני BookTok# בעשרה החודשים הראשונים של 2024. מורים בטיקטוק היוו תחום צומח משמעותי גם כן, עם ההאשטאג TeachersOfTikTok#, שליווה יותר מ-5.5 מיליון תכנים עד כה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר