עוד לפני שהושקה: האפליקציה החדשה מטריפה את דור ה-Z

אפליקציית מסרים חדשה שמשלבת בינה מלאכותית, סחפה אחריה צעירים רבים טרם השקתה • הסרטונים שבהם היא מוצגת כבשו את טיקטוק וזכו למיליוני צפיות • האם המספרים הגבוהים ילוו אותה גם ברגע האמת?

דור ה-Z. צילום: מסך

אפליקציית מסרים חדשה בשם Daze מצליחה לעורר הדים ברשתות החברתיות ולהשפיע על דור ה-Z עוד לפני שהושקה באופן רשמי. האפליקציה, שמיועדת לאפשר חופש יצירתי ותקשורת חדשה מבוססת בינה מלאכותית, כבר סחפה יותר מ-156,000 נרשמים לרשימת ההמתנה. עם תאריך השקה שנקבע ל-4 בנובמבר, Daze כבר תפסה את עיני המעריצים עם מיליוני צפיות בטיקטוק ובאינסטגרם.

יצירתיות שכבשה את המסכים

הבאזז סביב Daze לא מגיע ממסעות פרסום מסורתיים, אלא מכוחם של סרטוני דמו צבעוניים וסוחפים, שכבשו את ליבם של הצעירים. אלו כוללים שילוב של פונטים מרהיבים, גרפיקות, מדבקות וציורים אינטראקטיביים. הסרטונים המהירים מציגים למשתמשים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שהאפליקציה מציעה – החל משימוש בצבעים מגוונים ועד לשליחת מסרים בתצורות ייחודיות.

@daze.chat

במקום להסתפק בהודעות טקסט רגילות, Daze מאפשרת למשתמשים לבטא את עצמם בצורה ויזואלית וחווייתית, ובכך מגדירה מחדש את חווית התקשורת באפליקציות מסרים.

יצירתיות בתקשורת - תחרות או שדרוג?

Daze מביאה עמה שדרוג משמעותי לתחום המסרים. בשונה מאפליקציות מסרים מסורתיות כמו WhatsApp ו-iMessage, היא שמה דגש על חוויה אישית ומותאמת לכל משתמש. כל מסר יכול להפוך לאמנות קטנה, כאשר המשתמשים יכולים לשנות צבעים, להזיז הודעות על המסך, ולהוסיף תמונות, GIFs וגרפיקות. המייסד וילם סימונס מתאר את החזון מאחורי האפליקציה: “המטרה שלנו היא להפוך את שליחת ההודעות לקלה ומלאת יצירתיות”.

דור שמתקשר אחרת, צילום: storyblocks

המודל של Daze שאב השראה מאפליקציות כמו אינסטגרם, אך לקח את התקשורת כמה צעדים קדימה עם שילוב כלים מבוססי בינה מלאכותית, שמאפשרים יצירת תכנים במהירות ובקלות.

השפעת הבינה המלאכותית

בינה מלאכותית משחקת תפקיד מרכזי באפליקציה, עם כלים מתקדמים ליצירת תוכן ייחודי. החברה מתכננת להוסיף עוד פיצ’רים מבוססי AI בעתיד הקרוב, כך שכל משתמש יוכל ליצור תכנים יצירתיים ולהתאים אותם באופן אישי.

הצוות מאחורי Daze, המונה שמונה עובדים בלבד, פיתח את האפליקציה בטכנולוגיית React Native כדי להבטיח השקה בו-זמנית למשתמשי iOS ואנדרואיד. הצוות, שממוקם בעיקר בניו יורק, הצליח לגייס 5.7 מיליון דולר ממשקיעים כמו a16z ו-Kindred Ventures, יחד עם משקיעים פרטיים נוספים.

לאן זה ממשיך מכאן?

הצלחתה המוקדמת של Daze בטיקטוק ובאינסטגרם מעלה שאלה חשובה – האם מדובר בהצלחה מתמשכת או בהייפ חולף? בעולם שבו אפליקציות כמו WhatsApp ו-iMessage כבר תפסו נתח שוק עצום, על Daze יהיה להוכיח שהיא לא רק מגניבה ומושכת צעירים, אלא גם מצליחה לשמר אותם לאורך זמן.

האם היא תצליח לצאת מהטיקטוק?, צילום: אי.פי

הנתונים המוקדמים מעודדים – שיעור השימור של המשתמשים לאחר 60 ימים עומד על יותר מ-50%. עם נתונים כאלה וההתרגשות העצומה ברשתות החברתיות, Daze עשויה להפוך למתחרה משמעותית בתחום המסרים ולהשפיע על הדרך שבה כולנו מתקשרים בעתיד הקרוב.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Verifier

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר