האקר משתמש בטלפון נייד (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

האקר חיפש בגוגל "סימנים שאתה נחקר על ידי רשויות החוק" - ונעצר

גבר אמריקני כתב במנוע החיפוש משפטים כמו "איך אני יכול לדעת בוודאות אם אני נחקר על ידי ה-FBI", ונעצר לאחר שפרץ לחשבון ה-X של הרשות לניירות ערך בארה"ב • הפריצה בוצעה על מנת לפרסם פוסט מזויף על ביטקוין, מה שגרם לעלייה בערך המטבע

[object Object]

גבר נעצר בקשר לפריצה לחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) של רשות הפיקוח על שוק ההון האמריקנית, לאחר שחיפש "איך אני יכול לדעת בוודאות אם אני נחקר על ידי ה-FBI", על פי מסמכי בית המשפט.

אריק קאונסיל ג'וניור, בן 25 מאתונה, ג'ורג'יה, לכאורה חיפש גם "סימנים שאתה נחקר על ידי רשויות אכיפת החוק... גם אם לא יצרו איתך קשר".

הוא מואשם בהשתייכות לקבוצה שפרצה לחשבון המדיה החברתית של הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בינואר האחרון, כדי לפרסם פוסט מזויף על ביטקוין, מה שגרם לעלייה בערך המטבע הקריפטוגרפי.

ביטקוין, צילום: רויטרס

הרשות הודתה בעבר כי צעד אבטחה מרכזי לגישה לחשבון ה-X שלה הוסר. הפוסט שהועלה על ידי ההאקרים בחשבון ה-X של ה-SEC טען בשקר כי הרשות אישרה לביטקוין להיות חלק מקרנות ההשקעה המרכזיות - מה שגרם למחיר הביטקוין לעלות בכ-1,000 דולר, לפי משרד המשפטים האמריקני, לפני שירד ב-2,000 דולר כשהתברר שזה לא נכון.

ההאקר גם חיפש בגוגל לכאורה מושגים כמו "חוק גניבת זהות פדרלי" ו"כמה זמן לוקח למחוק חשבון טלגרם".

ההאקר פרץ לחשבון ה-X של הרשות האמריקנית לניירות ערך, צילום: רויטרס

איך חשבון ה-X של הרשות האמריקנית לניירות ערך נפרץ?

ה-SEC (הרשות האמריקנית לניירות ערך) אישרה שחשבונה נפרץ על ידי החלפת סים. זה קורה כאשר מישהו מבקש במרמה מספק שירות הסלולרי להעביר מספר טלפון קיים לכרטיס סים חדש.

במקרה זה, החשוד מואשם ביצירת תעודת זהות מזויפת עם פרטים של עובד ברשות האמריקנית לניירות ערך, שהועברו אליו על ידי שותפים לפשע. הוא לכאורה השתמש בפרטים אלה כדי להעביר את מספר הטלפון הנייד של העובד לסים חדש. שותפים לפשע לכאורה השתמשו בקודי גישה שנשלחו לטלפון כדי להתחבר לחשבון ה-X של ה-SEC. זה התאפשר בקלות רבה יותר עקב חוסר הגנה מתאימה על החשבון.

אריק קאונסיל ג'וניור מואשם בעבירה אחת של קשירת קשר לביצוע גניבת זהות מחמירה והונאת התקן גישה. אם יימצא אשם, הוא עלול לעמוד בפני מאסר של עד חמש שנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו