אל תאבד שליטה: הסטארט-אפ הישראלי לשליטה במערכות ניטור

Keep גייסה 2.7 מיליון דולר בסבב פרה-סיד לפיתוח ''שכבה חכמה'' המסייעת לצוותי תפעול לנהל ולתעדף התראות באמצעות בינה מלאכותית

שלושת השותפים. צילום: KEEP

הסטארט-אפ הישראלי Keep הודיע על השלמת סבב גיוס ראשון בהיקף של 2.7 מיליון דולר, במטרה לפתח את פלטפורמת ה-AIOps שלו המסייעת לצוותי תפעול לנהל ולתעדף התראות באמצעות בינה מלאכותית.

בעידן שבו ארגונים מתמודדים עם כמויות עצומות של נתוני ניטור, Keep מציעה פתרון חדשני לבעיה הולכת וגדלה של עומס התראות וניהול תקלות. Keep, שנתמכת על ידי האקסלרטור היוקרתי Y Combinator, מפתחת "שכבה חכמה" היושבת מעל נתוני הניטור (Observability data) של ארגונים.

הפלטפורמה מסייעת לצוותי אופרציה כמו SREs, NOC, DevOps ו-IT Operations בכל ההיבטים של ניהול תקלות, החל מהפחתת רעש התראות ועד לניתוח שורש הבעיה ופתרון אוטומטי. "ראינו שפלטפורמות ניטור הפכו פחות או יותר למוצר צריכה. הן איחדו תכונות ונתנו גישה מצוינת למדדים, לוגים וכו'", אמר מאטבי קוקוי, מייסד שותף ב-Keep.

לנטר את הניטור, צילום: Keep

"אז אתה יכול לגשת לנתונים האלה, אבל קשה מאוד לפרש אותם - ובמיוחד לפרש בזמנים קשים כשמשהו קורה. כשאתה מנהל תשתית ארגונית גדולה, שבה תמיד קורה משהו, אתה כנראה מתמודד עם אלפי אירועים", אמר קוקי לאתר "techcrunch.com".

הפתרון של Keep מתמודד עם אתגר זה על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית. החברה משלבת מודלי שפה גדולים עם מודלים ייעודיים שהיא מפתחת בעצמה, כדי לספק תובנות מדויקות ורלוונטיות מתוך ים הנתונים. הפלטפורמה מסוגלת לאגד נתונים ממגוון כלי ניטור, לתעדף ולנהל התראות, ולסייע לצוותים באבחון מהיר ויעיל של בעיות.

אחד היתרונות המשמעותיים של Keep הוא הגישה שלה לקוד פתוח. החברה מציעה גרסה בסיסית של המוצר בקוד פתוח, המאפשרת לארגונים להתחיל להשתמש בפלטפורמה בקלות ובמהירות.

"חברות יכולות להריץ פקודה אחת בלבד, והשכבה שלנו כבר תתממשק עם המוצרים שלהם ותספק תובנות," מסביר טל בורנשטיין, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Keep. עם זאת, החברה שומרת חלק מהתכונות המתקדמות והיכולות המבוססות בינה מלאכותית לגרסה המסחרית שלה.

 

גישה לקוד פתוח,

 

סיפור הקמת החברה מרתק לא פחות מהטכנולוגיה שלה. Keep נוסדה בשנת 2022 על ידי טל בורנשטיין (מנכ"ל) וטל גלזנר (CTO), שהכירו ביחידה 8200 של צה"ל. לאחר קריירה מרשימה בתעשייה, כולל תפקידים בכירים בסטארט-אפ Anecdotes, הם החליטו להקים את Keep כדי לפתור בעיות שחוו בעצמם בתחום הניטור. "לאורך כל הקריירה המקצועית שלנו, תמיד חווינו כאבים סביב תחום המוניטורינג וספציפית סביב alerting בחברות השונות", משתף בורנשטיין. מאוחר יותר הצטרף אליהם מאטבי קוקוי כמייסד שותף שלישי, לאחר שמכר חברה קודמת בתחום לגרפאנה. הצטרפותו של קוקוי הביאה לחברה ניסיון עשיר בתחום ה-Monitoring וראייה עסקית חדה.

 

 

סבב הגיוס הנוכחי, בהובלת Runa Capital ו-Y Combinator, מהווה הצבעת אמון משמעותית בחזון של Keep. בנוסף להשקעה מקרנות מובילות, השתתפו בסבב גם משקיעים אנג'לים בולטים מחברות מפתח בתעשייה, כולל Elastic, Nginx, ו-Sentry. זוהי עדות נוספת לפוטנציאל הרב שרואה התעשייה בפתרון של Keep.

טל בורנשטיין, מנכ"ל Keep, מאמין כי יש כעת חלון הזדמנויות לסטארט-אפים בתחום זה שיישאר פתוח לעוד שנה או שנתיים. כיום מעסיקה החברה שישה עובדים ומשרתת מספר לקוחות מרשים, כולל חברות מדירוג Fortune 100.

Keep מציעה גם גרסת SaaS מנוהלת, המאפשרת ללקוחות ליהנות מכל היתרונות של הפלטפורמה ללא צורך בניהול תשתיות מורכבות. עם הגיוס החדש, Keep מתכננת להרחיב את פעילותה, לגייס עובדים נוספים ולהמשיך לפתח את הטכנולוגיה שלה. החברה רואה הזדמנות גדולה בשוק ה-AIOps המתפתח ומאמינה כי הפתרון שלה יכול לשנות את האופן שבו ארגונים מתמודדים עם אתגרי הניטור והתפעול בעידן הדיגיטלי.​​​​​​​​​​​​​​​​

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר