אפל, אילוסטרציה. צילום: GettyImages

הסיבה האמיתית נחשפה: למה אפל ויתרה על פרויקט הרכב החכם?

ענקית הטכנולוגיה החליטה להשהות את הפרויקט לפיתוח רכב אוטונומי • לדברי עובד של החברה, הסיבה קשורה לטסלה - אבל לא מדובר בסוף פסוק

[object Object]

לאחר תקופה של שמועות ודיונים, התבהרה הסיבה להחלטת אפל לעצור את פיתוח פרויקט הרכב האוטונומי שלה. עובד מתוך החברה חשף לאחרונה כי ההחלטה התקבלה בעקבות הערכה מחדש של מצב השוק והתחרות מצד טסלה, שהובילה לשינוי כיוון מצד הענקית הטכנולוגית מקופרטינו.

על פי אותו עובד, שנכח באירוע ההכרזה האחרון של טסלה, הנהלת אפל הגיעה למסקנה שהיא תתקשה להתחרות בתחום הרכבים האוטונומיים, בעיקר לנוכח ההתקדמות המשמעותית שהציגה טסלה.

אי אפשר להתחרות בה, צילום: EPA

באירוע, טסלה חשפה את הסייברקאב – רכב עם נהיגה אוטונומית מלאה, עיצוב מתקדם ומחיר תחרותי ביותר של פחות מ-30,000 דולר. נוסף לכך, הרכב הוצג ככזה שעלות התפעול שלו נמוכה מאוד – כ-20 סנט למייל, דבר שהגביר את העניין של הקהל הרחב.

הפערים הטכנולוגיים והכלכליים שהתגלו בין תוכניותיה של אפל לבין מה שטסלה עומדת להציע הביאו את ההנהלה לחשוב מחדש על המשך פיתוח פרויקט הרכב האוטונומי.

למרות ההשקעה המשמעותית שכבר נעשתה בפרויקט, ההבנה הייתה ברורה – בשלב זה, התחרות מול טסלה מציבה את אפל בעמדת חיסרון, והמשאבים צריכים להיות מופנים למקומות בהם יש לאפל יתרון ברור יותר.

לפחות הם מודעים, צילום: GettyImages

בהתאם לכך, אפל בחרה לשים את הפרויקט בהמתנה ולמקד את מאמציה בתחומים אחרים בהם יש לה בסיס חזק יותר. תחום הבינה המלאכותית, לדוגמה, ממשיך לקבל תשומת לב משמעותית באפל, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות במכשירים כמו ה-iPhone וה-Mac.

תחום נוסף בו החברה מתמקדת הוא תחום הבריאות הדיגיטלית, במיוחד עם מוצרי סדרת ה-Apple Watch, שממשיכים למשוך עניין רב מצד הצרכנים.

חשוב לציין שאפל לא שללה לחלוטין את האפשרות לחזור לפרויקט הרכב האוטונומי בעתיד. ייתכן שבעתיד, כאשר הטכנולוגיה תהיה מתקדמת יותר והתחרות תהיה פחות מאתגרת, החברה תבחן מחדש את כניסתה לשוק הרכבים האוטונומיים, הפעם עם תנאים נוחים יותר להצלחה.

ממשיכים להשקיע באפיקים בטוחים, צילום: GettyImages

בסופו של דבר, ההחלטה של אפל לעצור את פרויקט הרכב האוטונומי מראה שהחברה יודעת מתי לשנות כיוון. התחרות מול טסלה והפערים בטכנולוגיה גרמו לאפל להבין שהמיקוד שלה צריך להיות כרגע בתחומים שבהם יש לה יתרון ברור יותר. למרות זאת, לא מן הנמנע שבעתיד, כשהתנאים יהיו מתאימים, אפל תנסה שוב להיכנס לשוק הרכבים החכמים.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Verifier

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו