זהירות: באג חדש בוורד עלול למחוק לכם מסמכים במקום לשמור אותם

החברה פרסמה אזהרה דחופה למשתמשים בתוכנת וורד, לפיה באג גורם למחיקה של קבצים כשמנסים לשמור אותם • איך תצליחו לשמור על העבודה שלכם ולהימנע מסיטואציה מתסכלת?

מחשב. צילום: Getty Images

מיקרוסופט פרסמה אזהרה דחופה למשתמשי תוכנת Word, בעקבות תקלה חמורה שעלולה לגרום למחיקת מסמכים במקום לשמור אותם. הבעיה מתרחשת כאשר משתמשים מנסים לשמור קובץ עם סיומת באותיות גדולות, או כאשר שם הקובץ מכיל תווים מיוחדים כמו הסימן #.

על פי מיקרוסופט, התקלה מופיעה בעיקר במקרים בהם הקובץ נשמר עם סיומת .DOCX במקום .docx, או במקרים בהם שם הקובץ כולל את הסימן האמור. במקרים אלה, כאשר המשתמשים מנסים לסגור את הקובץ, מערכת ההפעלה עלולה למחוק אותו במקום לשמור אותו בצורה תקינה. לפי ההודעה, הבעיה המדווחת מציינת רק את מחשבי Windows.

עם זאת, לא הכל אבוד: המסמכים שנמחקים נשלחים לסל המיחזור של המחשב, כך שניתן לשחזר אותם. מיקרוסופט ממליצה למשתמשים להימנע משימוש באותיות גדולות בשמות הקבצים ולשמור אותם ידנית לפני סגירה, עד לפתרון מלא של הבעיה.

כמה מתסכל, צילום: רויטרס

בנוסף, ניתן להפעיל בהגדרות וורד אפשרות שמונעת את הצגת ממשק ה-Backstage בעת השמירה, על ידי כניסה להגדרות המתקדמות של Word. אפשרות זו מאפשרת לשמור קבצים בצורה פשוטה יותר ומונעת את הופעת מסך ה-Backstage, המסך בוא ניתן לבצע פעולות נוספות כמו ייבוא, הדפסה, או שינוי הרשאות.

מיקרוסופט הודיעה שהיא חוקרת את התקלה, ובינתיים מציעה להשתמש בפתרונות הזמניים שפורסמו. מיקרוסופט גם הדגישה שהתקלה אינה משפיעה על קבצים המאוחסנים בענן. כך שמשתמשים שומרים את המסמכים שלהם ב-OneDrive או בעננים אחרים, אינם חשופים לתקלה זו. חשוב לוודא כי אתם משתמשים בגרסה העדכנית ביותר של חבילת Office כדי להימנע מבעיות נוספות.

כדאי להתעדכן, צילום: רויטרס

החברה מציעה לעקוב אחרי העדכונים וההמלצות שלה באתר הרשמי, שם יופצו עדכונים לגבי תיקונים עתידיים של התקלה. בינתיים, היא קוראת למשתמשים להיזהר בעת שמירת מסמכים ולוודא ששמות הקבצים כתובים בצורה תקינה.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Verifier

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר