טלגרם משנה מדיניות: תמסור מידע על משתמשים לרשויות החוק

המייסד והמנכ"ל פאבל דורוב הודיע על שינוי מדיניות דרמטי באפליקציית המסרים הפופולרית, במטרה להילחם בפעילות פלילית ולשמור על בטיחות המשתמשים • דורוב סיפר על שינויים שהפכו את את החיפוש בטלגרם לבטוח יותר

תתחיל למסור מידע, טלגרם. צילום: רויטרס

בצעד די חריג שמסמן שינוי משמעותי במדיניות הפרטיות של אחת מאפליקציות המסרים הפופולריות בעולם, הודיע היום (שני) מייסד ומנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, כי החברה תחל למסור מידע על משתמשים לרשויות החוק במקרים של הפרת חוק.

לפי ההודעה, טלגרם תספק כתובות IP ומספרי טלפון של משתמשים שיפרו את תנאי השימוש של האפליקציה, בתגובה לבקשות חוקיות מצד הרשויות. זאת בניגוד למדיניות הקודמת של החברה, שהתגאתה בהגנה מוחלטת על פרטיות המשתמשים ובסירוב לשתף פעולה עם רשויות החוק.

השינוי במדיניות מגיע על רקע ביקורת גוברת על השימוש באפליקציה לצרכים פליליים, כולל מכירת סחורות לא חוקיות. דורוב הודה כי תכונת החיפוש של טלגרם, המאפשרת למשתמשים למצוא ערוצים ציבוריים ובוטים, נוצלה לרעה על ידי אנשים שהפרו את תנאי השירות כדי למכור סחורות לא חוקיות.

פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם, צילום: אי.אף.פי

כחלק מהמאבק בתופעה, הודיע דורוב כי בשבועות האחרונים פעל צוות מיוחד של מנהלי תוכן, בשילוב בינה מלאכותית, כדי להפוך את החיפוש בטלגרם לבטוח יותר. לדבריו, כל התוכן הבעייתי שזוהה בחיפוש אינו נגיש יותר. הוא אף ביקש מהמשתמשים לדווח על תוכן לא בטוח או לא חוקי שעדיין נמצא בתוצאות החיפוש.

עם זאת, דורוב הדגיש כי טלגרם עדיין מחויבת לפרטיות המשתמשים החוקיים שלה. הוא ציין כי הצעדים החדשים אמורים להרתיע עבריינים, וכי החיפוש בטלגרם נועד למציאת חברים וגילוי חדשות, לא לקידום סחורות לא חוקיות.

השינוי במדיניות מגיע חודש לאחר שדורוב נעצר בצרפת בגין האשמות הקשורות לפשעים שבוצעו באמצעות טלגרם. דורוב, שנצטווה להישאר בצרפת, הכחיש את ההאשמות נגדו.

טלגרם, צילום: אי.פי

חשוב לציין כי למרות השינויים המשמעותיים, טלגרם עדיין מציעה מספר אפשרויות לשמירה על אנונימיות המשתמשים. האפליקציה ממשיכה לתמוך בתכונות כמו הודעות נעלמות, הצפנה מקצה לקצה, ואפשרות להשתמש בשירות ללא כרטיס SIM.

נותר לראות כיצד ישפיע השינוי על הפופולריות של טלגרם, שעד כה נחשבה לאחת האפליקציות המאובטחות והפרטיות ביותר בשוק. בעוד שהצעד עשוי לסייע במאבק בפשיעה, יש החוששים כי הוא עלול לפגוע באמון המשתמשים ולהוביל לנטישה המונית לטובת אפליקציות מתחרות המציעות רמת פרטיות גבוהה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר