מערך הסייבר הלאומי: ההודעות שנשלחו הן נסיונות האויב ליצור תבהלה

במהלך הלילה נשלחו "התרעות חירום" והודעות איומים לרבים מאזרחי ישראל • בין היתר דיווחו אזרחים על קבלת הודעה מ"פיקוד העורף" והודעות בעלות תוכן מאיים • בעקבות כך יצא המערך בהבהרה: "יש לגלות עירנות מוגברת להודעות חשודות"

הודעות SMS שקוראות להם להיכנס מיד למרחב המוגן ולהתפנות מהמדינה. צילום: ללא

מערך הסייבר הלאומי הוציא הבהרה לציבור בעקבות גל הודעות הפחדה שהופצו במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי). ההודעות, שכללו קישורים מזיקים, נשלחו לאזרחים רבים במטרה ליצור בהלה ולנצל את המצב הביטחוני הרגיש.

"יש לגלות עירנות מוגברת להודעות חשודות,  לבדוק קישורים שנראים לא רשמיים ולא ללחוץ עליהם, לחסום את המספר ולדווח למערך בחיוג ישיר 119.   אם יש ספק - בידקו ישירות בערוצים מוכרים ורשמיים"

הודעות SMS שהתקבלה במהלך הלילה, צילום: ללא

בין ההודעות המזויפות בלטו במיוחד אלו שהתחזו להתרעות של פיקוד העורף. אזרחים רבים דיווחו על קבלת הודעות ממספר שהציג את עצמו כ"התרעות פיקוד העורף", עם הוראות להיכנס למרחבים מוגנים. הניסיון נכשל חלקית בזכות ערנותם של אזרחים שזיהו שגיאת כתיב בולטת בהודעה: "יש להיכנס מייד לתרחב המוגן" במקום "למרחב המוגן".

בהמשך הלילה התקבלו דיווחים על הודעות נוספות, חלקן באנגלית, עם תוכן מאיים ומפחיד. למשל, הודעה מ"SyHaNasrala" שכתבה: "להיפרד מהאהובים שלך; אבל אל תדאג. אתה תחבק אותם בגיהנום בעוד כמה שעות". הודעה אחרת, מ-"NEMA", איימה באנגלית: "אם אתה רוצה לחיות, תעזוב. אם אתה רוצה להישאר, לך לגיהינום".

ההודעה שמתחזה להתרעת פיקוד העורף, צילום: ללא

פיקוד העורף הגיב במהירות והבהיר: "ההודעה לא יצאה מטעם פיקוד העורף או כל גורם רשמי אחר. למען הסר ספק - לא ניתנה בשעה האחרונה הנחיה להיכנס למרחבים המוגנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר