גם אתם קיבלתם אותה? הטעות המביכה של הודעת הפישינג שניסתה להתחזות לפיקוד העורף

"התרעת חירום" הופצה הלילה לישראלים רבים תחת השם "התרעות פיקוד העורף" • שגיאת כתיב מביכה חשפה את התרמית • מפיקוד העורף נמסר בתגובה: "ההודעה לא יצאה מטעם כל גורם רשמי, לא ניתנה בשעה האחרונה הנחיה להיכנס למרחבים המוגנים"

ההודעה שמתחזה להתרעת פיקוד העורף. צילום: ללא

לאחר הניסיונות להתחזות לבנקים, דואר ישראל והמכס, מצאו נוכלי הפישינג את שיטת ההתחזות החדשה שלהם: התרעות פיקוד העורף. ישראלים רבים דיווחו הלילה (בין רביעי לחמישי) על הודעות תמוהות שקיבלו ממספר שהגדיר את עצמו כ"התרעות פיקוד העורף" שמודיע על התרעות חירום. 

הודעות SMS שקוראות להם להיכנס מיד למרחב המוגן ולהתפנות מהמדינה, צילום: ללא

ניסיון התרמית נכשל במידה מסוימת לאחר שאזרחים רבים שמו לב לשגיאת כתיב מביכה בהודעה: "יש להיכנס מייד לתרחב המוגן" במקום "למרחב המוגן". 

בהמשך הלילה גולשים שלחו למייל האדום כי קיבלו הודעות נוספות. אחת מהן היא מ"SyHaNasrala", שבה כתוב: "להיפרד מהאהובים שלך; אבל אל תדאג. אתה תחבק אותם בגיהנום בעוד כמה שעות".

בהודעה נוספת מ-"NEMA", שגם בה לינק זדוני, נכתב באנגלית: "אם אתה רוצה לחיות, תעזוב. אם אתה רוצה להישאר, לך לגיהינום". בהודעה נוספת שהתקבלה מ-"CyberIL" נכתב: "האקרים לנו גישה מלאה למכשירים שלך חזור להגדרות היצרן".

מפיקוד העורף נמסר בתגובה: "בשעות האחרונות מופצות הודעות שקריות הקוראות לאזרחים לצאת להיכנס למרחבים המוגנים - ההודעה לא יצאה מטעם פיקוד העורף או כל גורם רשמי אחר. למען הסר ספק - לא ניתנה בשעה האחרונה הנחיה להיכנס למרחבים המוגנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר