הפגנת שביתת השחקנים והתסריטאים בשנה שעברה (ארכיון). צילום: AP

שימוש בבינה מלאכותית להחלפת שחקנים בהוליווד - הפך לבלתי חוקי

מושל קליפורניה גאווין ניוסם חתם על שני חוקים האוסרים שימוש בעותק דיגיטלי מבוסס AI להחלפת קולו או דמותו של שחקן או אמן - בין אם חי או מת • החוקים מרחיבים את ההגנות שהושגו בשביתת השחקנים והתסריטאים SAG-AFTRA בשנה שעברה

[object Object]

שימוש בעותק דיגיטלי מבוסס בינה מלאכותית להחלפת קולו או דמותו של שחקן או אמן - בין אם חי או מת - הפך לבלתי חוקי בקליפורניה.

מושל קליפורניה גאווין ניוסם חתם ביום שלישי על שני חוקים המרחיבים את ההגנות שהשיג איגוד השחקנים SAG-AFTRA בנושא בינה מלאכותית.

מושל קליפורניה גאווין ניוסם בעת החתימה, צילום: AFP

החוק הראשון אוסר על שימוש בקול או דמות של אדם שנפטר ללא הסכמת עיזבונו. השני אוסר על סעיפים חוזיים המאפשרים שימוש בעותק דיגיטלי במקום שירותיו בפועל של אדם, ללא הסכמתו המפורשת.

כאמור, חשוב לציין כי החוקים אוסרים על העתקים דיגיטליים של שחקנים אמיתיים, אך לא מדברים בו על מקרים של יצירת דמות דיגיטלית ב-AI, שלא מזכירה שחקן הוליוודי קיים - שכן ניוסום אמר שהוא עדיין צריך להחליט אם לחתום על כמה הצעות חוק אחרות של בינה מלאכותית, כולל אחת המטילה דרישת בדיקות בטיחות על מפתחי בינה מלאכותית.

בנוסף, במקרה של ההגנות על אנשים שנפטרו, הצעת החוק של קליפורניה מסירה כמה מקרים חריגים שהיו קיימים לפני כן עבור תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בכל הנוגע להעתקים דיגיטליים. 

פריצת דרך בהוליווד, צילום: AP

החוקים החדשים מרחיבים את ההגנות שהשיגו שחקני SAG-AFTRA בשביתה שהתרחשה בשנה שעברה, הדורשות הסכמה מדעת ופיצויים עבור שימוש בבינה מלאכותית. הרחבת ההגנות לכל תושבי קליפורניה, חיים או מתים, היא משמעותית.

הדבר עשוי להשפיע גם על השביתה המתמשכת בין SAG-AFTRA לאולפני משחקי הווידאו, שם בינה מלאכותית היא נקודת מחלוקת מרכזית.

ניוסם חתם על החקיקה במטה SAG-AFTRA בלוס אנג'לס, בנוכחות בכירי האיגוד. נשיאת האיגוד, פרן דרשר, הגדירה זאת כ"יום היסטורי" והביעה תקווה שמדינות נוספות ילכו בעקבות קליפורניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו