במעוז האנטישמיות: גילה גמליאל בסדרת פגישות באוניברסיטת קולומביה

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיהנפגשה עם בכירים באוניברסיטת קולומביה להבטחת ביטחונם של החוקרים הישראלים וקידום שיתופי פעולה מדעיים • השרה מסרה: "ביקורי נועד להבטיח שחוקרים ישראלים יוכלו להמשיך בעבודתם ללא חשש" • על פי דו"ח של הליגה נגד השמצה, אוניברסיטת קולומביה מובילה במספר הגבוה ביותר של התקריות האנטישמיות בשנה האחרונה

אוניברסיטת קולומביה. צילום: GettyImages

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, קיימה היום (שני) סדרת פגישות עם גורמים מקצועיים בכירים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. מטרת הביקור הייתה להבטיח את ביטחונם של חוקרים ישראלים בקמפוס ולקדם שיתופי פעולה מדעיים.

השרה גמליאל עם בכירים באוניברסיטת קולומביה, צילום: דוברות ותקשורת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה

במהלך הפגישות, דנה השרה גמליאל בחיזוק שיתופי פעולה במגוון תחומים, ובהם בינה מלאכותית, מדעי הנתונים והנדסה יישומית, וכן בתוכניות לחילופי סטודנטים וחוקרים.

יתרמו לקידום המדע והטכנולוגיה

השרה גמליאל מסרה: ״ביקורי נועד להבטיח שחוקרים ישראלים יוכלו להמשיך בעבודתם המדעית החשובה ללא חשש. אנו מחויבים לקדם את המחקר המדעי ולחזק את הקשרים האקדמיים בין ישראל לארצות הברית, תוך הגנה על זכותם של חוקרינו לעסוק במחקר פורץ דרך בסביבה בטוחה ותומכת. שיתופי הפעולה שאנו מקדמים יתרמו לקידום המדע והטכנולוגיה הן בישראל והן בארצות הברית, ויחזקו את מעמדנו כמעצמה מדעית עולמית".

השרה נפגשה עם בכירים באוניברסיטה, ביניהם Professor Garud Iyengar – מנהל מכון מחקר לבינה מלאכותית בבית הספר להנדסה ולמחקר יישומי, Professor Jenny Mak – סגנית דיקן בכירה לענייני סטודנטים, ו-Professor George Deodatis – מהמחלקה להנדסה אזרחית והנדסת מכניקה.

סטודנטים פרו-פלשתיניים באוניברסיטת קולומביה, צילום: רויטרס

בפגישה עם Professor Garud Iyengar, מנהל מכון מחקר מדע הנתונים בבית הספר להנדסה ולמדע יישומי (Director of the Data Science Institute, School of Engineering and Applied Science), הוסכם על יצירת שיתוף פעולה פורץ דרך בין מכון המחקר לבינה מלאכותית של אוניברסיטת קולומביה לבין מכון המחקר החדש שיוקם בישראל.

שיתוף הפעולה יאפשר לראשונה פלטפורמה משותפת למחקר ולחילופי ידע בין חוקרים ישראלים ואמריקאים בתחום הבינה המלאכותית. יוזמה זו צפויה לקדם מחקרים פורצי דרך ולחזק את מעמדן של ישראל וארצות הברית כמובילות עולמיות בתחום.

כמעט 2,100 תקריות של פעילות אנטי־ישראלית

על פי דו"ח של הליגה נגד השמצה (ADL) שפורסם היום, כמעט 2,100 תקריות של פעילות אנטי־ישראלית תועדו בקמפוסים בארה"ב בשנת הלימודים 2023–2024. הנתון חל על תקריות של תקיפה פיזית, ונדליזם, הטרדה, חרם ומשיכת השקעות מישראל, ובתוך כך גם הפגנות נגד ישראל — שעל פי הדו"ח היו רוב התקריות בשנה החולפת.

הפגנה בבניין ביה"ס ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת קולומביה, בשבוע שעבר, צילום: רויטרס

על פי הדו"ח, הקמפוסים שבהם נרשמו המספרים הגבוהים ביותר של תקריות מתועדות הם אוניברסיטת קולומביה (52), מישיגן (38), הארוורד (36), אוניברסיטת קליפורניה שבברקלי (36), אוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס (35), אוניברסיטת רוטגרס בניו ברונסוויק (33), סטנפורד (30), קורנל (27), וושינגטון (26) ואוניברסיטת צפון קרוליינה בצ'פל היל (25).

לפחות 73 מהתקריות כוונו לסניפי ארגון הסטודנטים היהודי "הלל" ולסניפי חב"ד, כך על פי הדו"ח. ברבות מהפעמים דרשו המוחים מהאוניברסיטאות לנתק את קשריהן עם סניפי הלל בקמפוסים, או להחליף אותם בארגונים אחרים שאינם ציוניים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר