הפיתוח החדש של Teams

הבשורה החדשה של מיקרוסופט: יישום שפותח בישראל

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדאלה, הכריז על שורה של שדרוגים במשפחת הצ'אט-בוטים מבוססי הבינה המלאכותית Copilot, שהופכים להיות חלק מובנה בכל קשת יישומי מיקרוסופט הכלולים ב-Microsoft 365 • המטרה של צ'אט-בוטים אלו היא לרתום יכולות AI כדי לעזור לנו בחיינו האישיים והמקצועיים

[object Object]

עונת ההכרזות הטכנולוגיות בעיצומה, והיום זהו תורה של מיקרוסופט. מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדאלה, הכריז לפני שעה קלה על שורה של שדרוגים במשפחת הצ'אט-בוטים מבוססי הבינה המלאכותית Copilot, שהופכים להיות חלק מובנה בכל קשת יישומי מיקרוסופט הכלולים ב-Microsoft 365, כמו אקסל, וורד, אאוטלוק ועוד. ככלל, המטרה של צ'אט-בוטים אלו היא לרתום יכולות AI כדי לעזור לנו לחפש, לשלוף, לשלב ולהפיק תובנות בצורה פשוטה ומהירה מתוך הררי המידע שאנחנו מייצרים בחיינו האישיים והמקצועיים.

החידושים שמציגה היום (שני) מיקרוסופט עשויים על פניו לשדרג ולשפר מאוד את חוויית המשתמש שלנו ביישומים המוכרים וגם לתת מענה לכמה מהמועקות והפגמים שמלווים אותנו בשימוש היומיומי ביישומים אלו. כך למשל, ל-Outlook יתווסף כפתור "תעדף את המיילים שלי", אשר יציף עבורכם את המיילים החשובים והבוערים, באופן קונטקסטואלי שמביא בחשבון את התפקיד שלכם ואת ההיררכיה המשרדית, וגם יוסיף כמה טיפים לפעולה.

הקופיילוט החדש באקסל, צילום: יחצ

הקופיילוט של האקסל יידע להכין עבורכם, לפי פקודה, תרשימים מאירי עיניים מהנתונים וגם להפיק מהם תובנות, וכמו כן לשלב מידע טקסטואלי וגם ממסמכים אחרים. הקופיילוט בוורד יהפוך למעין עוזר אישי, שיידע לשלוף ולשלב מידע ממסמכים אחרים, ממיילים ומהרשת, מבלי שתצטרך לנבור בעצמך, וגם יסייע לך בכתיבת טיוטות והצעות לכתיבת המסמך.

אחת הבשורות הבולטות ביותר - והיא גם בעלת זווית ישראלית - היא התוספת של קופיילוט לפלטפורמת שיחות הוועידה של מיקרוסופט, Teams. היישום פותח במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, והוא עשוי להפוך את שיחות הוועידה בעבודה להרבה יותר נוחות. ידוע שלא קל להישאר מרוכז לכל אורך הפגישות הללו או לעקוב אחר כל מה שנאמר. כעת, אם פספסנו משהו, למשל את המשימה שהטיל עלינו הבוס, נוכל פשוט לשאול את ה-Copilot והוא ישלוף את המידע. הקופיילוט יוכל למקד לנו את הנקודות העיקריות, התובנות החשובות ואת רשימת המטלות. במרכז הפיתוח הישראלי דאגו שהקופיילוט יעקוב לא רק אחר השיחה המתרחשת בווידאו אלא גם אחר כל מה שנכתב במקביל בצ'אט.

Copilot היא פלטפורמת הצ'אט-בוטים והעוזרים האישיים מבוססי ה-AI של מיקרוסופט, צילום: יחצ

מיקרוסופט רוצה נתח משוק ה-AI לעסקים

Copilot היא פלטפורמת הצ'אט-בוטים והעוזרים האישיים מבוססי ה-AI של מיקרוסופט, המתבססים על יכולות הבינה המלאכותית היוצרת ומודלי השפה הגדולים (LLM) של OpenAI, החתומה על ChatGPT, הצ'ט-בוט שעשה היסטוריה. ה-Copilot הראשון היה צ'אט-בוט שהוטמע בפלטפורמת המפתחים של מיקרוסופט, GitHub, ומסייע למפתחים לבצע לפי פקודה משימות כתיבת קוד באופן אוטומטי. מאז, הרחיבה מיקרוסופט את היישומים של הטכנולוגיה והציעה עוזרים אישיים גם לארגונים גדולים ומוסדות חינוך ואקדמיה.

בתחילת השנה השיקה מיקרוסופט קופיילוט ייעודי לעסקים קטנים ובינוניים, שעוזר לבעל העסק ולעובדיו בכל מיני משימות אדמיניסטרציה, שיווק וקשר עם לקוחות. גם כאן התבשרנו על יכולות חדשות. בעל עסק יוכל, למשל, לבקש מהקופיילוט להשוות בין המוצר שנמצא כעת בפיתוח לבין מוצרים מתחרים בשוק, לבקש סקירה על מגמות בשוק ובקרב מתחרים, לייצר מודלים ולהפיק תובנות לצמיחת העסק.

עבור המגזר הארגוני והעסקי, הבשורה המשמעותית היא ההשקה של Copilot Agents. מדובר בסוכן מבוסס AI שמתממשק עם המערכות הארגוניות ולומד את רזי החברה והארגון. עם הידע הזה, ניתן להטיל עליו שורה של משימות ולייעל את התהליכים הארגוניים והעסקיים. במיקרוסופט מתארים את הסוכן החדש כעובד נאמן וחרוץ שרואה כל מה שקורה בארגון ויכול לסייע בפרודוקטיביות ובקידום צמיחת העסק. תחום העוזרים האישיים לעסקים וארגונים הוא אחד מהתחומים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר בתחום ה-AI - ומיקרוסופט רוצה להשיג בו נתח משמעותי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו