מאז פרצה המלחמה: עלייה בגיוס עובדים למשרות טכנולוגיות בתעשייה הביטחונית

לפי נתוני קבוצת SQLink, חלה עלייה של כ-70% בגיוס עובדים במרבית תפקידי התעשייה בישראל • עוד עולה מהנתונים כי כיום יש 40%-50% יותר משרות פתוחות בתקופה הזו לעומת התקופה המקבילה ב-2023

מערכת "מעיל רוח" על טנק אברמס. צילום: חברת רפאל

מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר, נרשמה עלייה של כ-70% בגיוס עובדים למשרות טכנולוגית במרבית תפקידי התעשייה ביטחונית בישראל, כך עולה מדיווח של קבוצת SQLink.

על פי הדיווח של החברה, המתמחה בפיתוח פרויקטים טכנולוגיים, בחברות הגדולות בתעשייה נרשמה עלייה משמעותית מאוד בביקוש לפתרונות טכנולוגיים ובגיוס עובדים לרוב התפקידים הטכנולוגיים, כשהשיא נרשם בשני הרבעונים האחרונים. כיום יש 40%-50% יותר משרות פתוחות בתקופה הזו לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

עוד עולה מהנתונים כי המשרות הטכנולוגיות המבוקשות ביותר כיום בתעשייה הביטחונית בארץ הן של מתכנתים בשפות .net , C++ , Python, מנתחי מערכות, מנהלי פרויקטים, אבטחת מידע, תשתיות ו-DEVOPS.

תיעודים מבצעיים של שיגור מיירטי כיפת ברזל, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

טלי קמפינסקי, מנהלת מגזר צפון ב- SQLink, ויפעת רכטמן ששון, אחראית במגזר הביטחוני, בקבוצה, מסרו: "אנו עדים לכך שהלקוחות של הקבוצה מהתעשייה הביטחונית בארץ שיפרו את התנאים והשכר בהתאם לתנאי השוק, על מנת למשוך עובדים למשרות שהם מגייסים. מדובר בתעשייה שיש בה קביעות, יציבות ושעות עבודה נוחות, והיא מאפשרת גמישות (עבודה היברידית בתפקידים לא מסווגים). בתעשייה הביטחונית בישראל יש כיום כלים וטכנולוגיות חדשניות, כולל הזדמנויות בתוך החברות בעקבות תקנים שנפתחו".

הן הוסיפו: "בתקופה האחרונה אנו מזהים מגמה המעידה על שובם של עובדים שעזבו תפקידים בתעשייה הביטחונית לטובת השוק הפרטי, וכעת מבקשים לשוב ולעבוד בחברות ביטחוניות. נראה כי מגמה זו באה בשל העובדה כי בתעשיות הביטחוניות קיימת יציבות תעסוקתית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר