מטוס סמים, גופות מסתוריות וחדר עם כתובת מפחידה: התעלומות של Google Earth

מבלי לצאת מהבית, אתם יכולים לבקר במקומות הכי מסתוריים ומטרידים בכדור הארץ • הנה חמישה מקומות שבחיים לא הייתם כנראה חושבים להגיע אליהם, שהתוכנה הנהדרת של גוגל, Google Earth, חושפת אותם ואת הסיפור שלהם

איי הבהמה. מקום יפה שמסתיר היסטוריה אפלה. צילום: אתר התיירות של איי הבהמה

מבלי לצאת מהבית או לשלם שקל, וכשאתם חוסכים את התורים בנמל התעופה, אתם עדיין יכולים היום לבקר כמעט בכל נקודה על פני כדור הארץ ומחוצה לו, והכל הודות לפיתוח טכנולוגי בשם גוגל ארת' (Google Earth).

התוכנה המופלאה, שפותחה על ידי גוגל לפני כמעט 20 שנים, מאפשרת לצפות בתצלומי לוויין של כדור הארץ ברזולוציית צילום גבוהה במיוחד, כשזה לא מסתכם רק בצילומי רחובות. כיום, ניתן להשתמש בכלי גם כדי לראות אובייקטים מתחת למים, לצפות בירח ואפילו להתבונן במאדים.

כדור הארץ מהחלל - כל מקום בהישג ידכם באמצעות הטכנולוגיה., צילום: נאס"א

כדי שאתם לא תצטרכו כאמור לצאת מהבית, ערוץ היוטיוב Top 10’s (עם כמעט שישה מיליון עוקבים) עשה עבורכם את העבודה וקיבץ כמה נקודות ציון מעניינות, ויש לציין מפחידות קלות, שהתגלו בשיטוט בגוגל ארת'.

מטוס הסמים באיי הבהאמה

זהו ללא ספק מקום חופשה מרהיב עם נופים מדהימים, אך הוא גם בעל היסטוריה אפלה, והיה בעבר האי הפרטי של קרלוס לדר – שותפו של פבלו אסקובר ומראשי קרטל הסמים הקולומביאני הידוע לשמצה "קרטל מדיין".

שיטוט בגוגל ארת' חושף הריסות מטוס שהיה שייך לאסקובר עצמו, כשהוא בולט מעל המים הרדודים בצידו הדרומי של האי. הסיפור שמאחורי מטוס זה סופר פעמים כה רבות, שקשה לעיתים להבחין בין אמת לבדיה בכל הקשור אליו. יחד עם זאת, אין ספק באשר לאמיתות ההיסטוריה של האי, ששימש במשך שנים חלק ממערך הברחת הסמים בין קולומביה וארה"ב.

מטוס הסמים של פבלו אסקובר, צילום: Google Earth

מה שנשאר מהמטוס הנטוש משמש כיום כשונית מלאכותית המושכת אליה מגוון רחב של דגים ובעלי חיים ימיים אחרים. רוב הזמן המטוס נמצא בעומק של כשלושה מטרים מתחת לפני השטח (משתנה בהתאם לגאות ולשפל באזור), והוא אחד מאתרי הצלילה המרתקים והנגישים ביותר באזור.

האגם עם הגופה בפלורידה

בשנת 1997, לאחר בילוי לילי בפלורידה, עקבותיו של אדם בשם ויליאם מולדט נעלמו. חקירה משטרתית נפתחה בניסיון לפצח את תעלומת היעלמותו, אך לאחר שזו לא הניבה תוצאות, הפכה בסופו של דבר לעוד תיק בארכיון הפשעים הלא מפוענחים.

באוגוסט 2019 , 22 שנים לאחר היעלמותו המסתורית של מולדט, תושב פלורידה בדק את ביתו הקודם בגוגל ארת' כשלפתע שם לב למשהו מוזר שהופיע באגם גדול באזור. לאחר שעשה זום, הוא גילה את מה שנראה כמו רכב.

הסקרנות הביאה את אותו התושב ליצור קשר עם האדם שגר בבית הסמוך לאגם ולבקש ממנו לבדוק את העניין. בעל הבית הסכים, ובאמצעות רחפן שהטיס מעל לאזור - הצליח לאשר שבאגם אכן יש רכב לבן הנמצא מתחת לפני המים.

האגם עם הרכב ובו הגופה שהתגלתה, צילום: Google Earth

כוחות משטרה שהגיעו למקום הצליחו לשלוף את הרכב מהמים וכשפתחו אותו - מצאו את שרידיו של מולדט בתוכו. למרות גילוי גופתו, נסיבות מותו של מולדט נותרו לא פתורות, אם כי ההנחה הרווחת שנהג בשכרות, איבד שליטה, סטה מהכביש ושקע עם רכבו בנהר.

הגופה האלמונית באנטרקטיקה

מקרה נוסף של גופה שכנראה לא הייתה מתגלה לולא השימוש בגוגל ארת', כאשר הפעם, חשיפתה בשנת 2020 לא עזרה בפיענוח זהות האדם שקיפח את חייו ביבשת הקרה.

נכון להיום, ההנחה הרווחת היא כי מדובר בגופתו של חוקר מתחנת מחקר שאיבד את דרכו ומעולם לא נמצא, זאת כיוון שמדובר באזור מרוחק שאין בו כמעט נוכחות אנושית.

הגופה האלמונית באנטרקטיקה, צילום: Google Earth

החדר המסתורי באִירוּגְוָוה, טנזניה

לא הרבה ידוע על החדר המסתורי באי הקטן (חייבים להודות שהוא זועק "הטרלה" או נראה כמשהו שהושאר מאחור כחלק מתפאורת סרט אימה בתקציב דל), אבל עם העובדה שהוא הפך לסוג של אגדה אורבנית מפחידה למדי - אי אפשר להתווכח.

אז במה מדובר? חדר מוזר, שקירותיו מרוססים בחומר אדום שמקורו לא ידוע. וכאילו זה לא מספיק מלחיץ, על דלת החדר מופיע הכיתוב: .You Trusted the wrong guy

החדר המוזר עם הכתובת המטרידה, צילום: Google Earth

בית הזוועות של אריאל קסטרו

מי שנכנס לגוגל ארת' וממקד את החיפוש שלו ברחוב קטן בקליבלנד שבאוהיו ארה"ב, כנראה לא בהכרח יבין למה בית אחד מתוך שורת הבתים הרגילים למדי העומדים שם, מופיע מטושטש במערכת.

ולא, לא מדובר בתקלה במערכת, אלא בבית שטושטש באופן מכוון וכזה המסתיר מאחוריו סיפור מפחיד במיוחד. הבית ידוע כביתו של אריאל קסטרו – שחטף שלוש נערות צעירות בין השנים 2002 ו-2004, כלא אותן בביתו והתעלל בהן מינית ופיזית במשך למעלה מעשור.

הבית המטושטש של קסטרו, צילום: Google Earth

במאי 2013, אחת מהן הצליחה להימלט מהדירה עם בתה בת השש, יצרה קשר עם המשטרה וזו הגיעה לבית ושחררה את שתי החטופות הנוספות. קסטרו נעצר והואשם בארבעה אישומי חטיפה ובשלושה אישומי אונס.

כחלק מעסקת טיעון, הודה קסטרו באשמה ב-937 סעיפי אונס, חטיפה וניסיון לרצח ונידון למאסר עולם ותוספת של 1,000 שנים בכלא, ללא אפשרות לבקשת חנינה. כחודש לאחר שהחל לרצות את עונשו – קסטרו התאבד בתאו בכלא.

ואם גם אתם רוצים למצוא מקומות מעניינים, מוזמנים להתנסות בעצמכם וללחוץ על הלינק למערכת Google Earth. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר