חמש מילים שאתם ממש לא רוצים לחפש בגוגל

למרות השאלה "מה היינו עושים בלי גוגל", יש דברים שאולי כדאי לא לחפש • שרשור ויראלי ברדיט חשף כמה ביטויים שמובילים לתוצאות מטרידות במיוחד, רובם כמובן, קשורים למצבים רפואיים משונים וקשים • הקריאה על אחריותכם בלבד

יש ביטויים שאולי כדאי לא לחפש בגוגל. אילוסטרציה. צילום: Getty Images/iStockphoto

אחת השאלות החוזרות שקופצות לנו בראש מדי פעם, ואנחנו בטוחים שגם לכם, היא "מה היינו עושים בלי גוגל?". מנוע החיפוש הגדול והחשוב בעולם, עם ממוצע של 100 מיליארד חיפושים חודשיים, משמש אותנו לכל דבר - מפתרון בעיות יומיומיות ועד למציאת הגדרות למילים מורכבות.

אך האם אי פעם עצרתם לחשוב על הביטויים שעדיף להימנע מלחפש בגוגל? שרשור ויראלי ברדיט חשף רשימה של ביטויים המובילים לתוצאות מטרידות, ורובן כצפוי קשורות למצבים רפואיים משונים. 

גוגל מציגה את אפליקציית Gemini לסמארטפונים. מה היינו עושים בלי מנוע החיפוש? כנראה לא נתקלים בביטויים מטרידים // צילום: גוגל



כמה מילות אזהרה - בעוד שהסקרנות היא תכונה אנושית חשובה, חשוב להיות מודעים לסיכונים הטמונים בחיפושים מסוימים באינטרנט. הביטויים אותם תקראו בהמשך מובילים לתמונות מטרידות שעלולות לגרום לכם לאי נעימות וטריגר.

זחלים (Larvae)

זחלים הם בעל חיים די תמים ושלב בהתפתחות של חרקים רבים, אך המונח הזה מתייחס גם למקרה רפואי מטריד בשם מיאזיס (Myiasis), זיהום נדיר אך מסוכן שמתרחש בעיקר אצל בעלי חיים, אל עלול במקרים נדירים לקרות גם בבני אדם.

זיהום זה מתרחש כאשר זבובים מטילים ביצים בפצעים פתוחים. הזחלים שבוקעים ניזונים מהרקמות החיות, דבר שעלול לגרום לנזק משמעותי. סימפטומים כוללים תחושת גירוד או תנועה בפה, כאבים, חום, ובמקרים חמורים גם קשיי נשימה.

זחלים הם בעל חיים ושלב התפתחותי של חרקים רבים, ומסתבר שיכולים לגרום לזיהום חמור בבני אדם, צילום: GettyImages

הפשטה (Degloving)

הפשטה היא פציעה טראומטית חמורה שבה העור והרקמות הרכות נקרעים מהשרירים והעצמות שמתחתיהם. פציעות אלו נפוצות יותר בתאונות תעשייתיות או תאונות דרכים והן מסווגות לפי חומרתן ומיקומן בגוף.

קרוקודיל (Krokodil)

לא, לא מדובר במילה הלועזית לתנין (Crocodile). קרוקודיל, או בשמו המדעי "דזומורפין", הוא סם אופיואידי סינתטי שזכה לכינוי המצמרר "סם הזומבי". הסם הזה מיוצר בתנאים ביתיים ממגוון כימיקלים מסוכנים כמו בנזין וחומצה הידרו-כלורית.

השימוש בו גורם לנמק ברקמות סביב אזור ההזרקה, מה שמוביל למראה דמוי עור תנין - ומכאן שמו. ההתמכרות לקרוקודיל חזקה במיוחד, והנזק לגוף מהיר ובלתי הפיך. תוחלת החיים הממוצעת של משתמשים קבועים היא כשנתיים בלבד מתחילת השימוש.

נרקומן מוטל באמצע רחוב מרכזי בניו יורק, ארה"ב. קרוקודיל מוגדר כאחד הסמים המסוכנים במדינה (למצולם אין קשר לכתבה)., צילום: אי.אף.פי

פורנייה (Fournier)

נמק פורנייה נגרם כתוצאה זיהום חיידקי נדיר אך מסכן חיים המשפיע על אזור איברי המין. המחלה מתפתחת במהירות ועלולה לגרום להרס נרחב של רקמות בתוך שעות ספורות. גורמי סיכון העלולים להוביל לזיהום כוללים סוכרת, אלכוהוליזם, ומערכת חיסון מוחלשת.

הטיפול דורש התערבות כירורגית מיידית להסרת הרקמות הנגועות, טיפול אנטיביוטי אגרסיבי, ולעיתים אף טיפול בתא לחץ. למרות הטיפול המהיר, שיעור התמותה נותר גבוה ועומד בין 20 ל-30 אחוזים.

אלכוהול, סיגריות וסמים. עלולים להוביל למגוון רחב של בעיות חמורות. אילוסטרציה, צילום: Getty Images/iStockphoto

איכתיוזיס הרלקין (Harlequin ichthyosis)

איכתיוזיס הרלקין זוהי מחלת עור גנטית נדירה וחמורה המופיעה בלידה ומשפיעה על התפתחות העור של התינוק. תינוקות הנולדים עם מצב זה מכוסים בשכבות עור עבות ונוקשות, עם סדקים עמוקים ביניהן.

העור העבה מגביל את התנועה ומקשה על הנשימה, האכילה והשמיעה. בעבר, רוב התינוקות עם המצב לא שרדו מעבר לימים הראשונים. כיום, עם טיפול אינטנסיבי הכולל שמירה על לחות העור, מניעת זיהומים, ותרופות רטינואידיות, חלק מהחולים מגיעים לבגרות. עם זאת, הם זקוקים לטיפול יומיומי אינטנסיבי לכל החיים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר