אירופה נשארת מאחור: משתמשי אפל יישארו בלי המערכת החדשה של החברה

ענקית הטק הודיעה כי עקב חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד (DMA), היא לא תוכל להשיק את המערכת החדשה שלה באיחוד במקביל להשקה העולמית שלה • באירופה לא התרגשו: "מוזמנת להציע את שירותיה, אך רק בתנאי שתעמוד בכללים שלנו"

האם אירופה לא תקבל את מערכת הבינה המלאכותית של אפל?

אירופה תישאר מאחור? ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה בימים האחרונים על עיכוב בהשקת כלי הבינה המלאכותית החדשים שלה, בהם Apple Intelligence, שיקוף אייפון ושיתוף מסך באמצעות SharePlay, באיחוד האירופי. הרקע - המתחים הגוברים בין חברות טק אמריקניות לבין הרגולציה המחמירה של האיחוד האירופי בתחום התחרות.

פרד סיינץ, דובר אפל, הסביר את ההחלטה: "בשל אי הוודאות הרגולטורית שנוצרה על ידי חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי (DMA) , אנו חוששים כי לא נוכל להפיץ שלוש מהתכונות הללו למשתמשי האיחוד האירופי השנה".

עמדה תקיפה של אירופה

תומס רג'נייר, דובר האיחוד האירופי, הגיב להצהרת אפל וטען כי "אירופה היא שוק אטרקטיבי הכולל 450 מיליון משתמשים פוטנציאליים. תמיד היינו פתוחים לעסקים עם כל חברה הרוצה לספק שירותים בשוק האירופאי הפנימי. שומרות סף מוזמנות להציע את שירותיהן באירופה, בתנאי שהן עומדות בכללים שלנו שמטרתם להבטיח תחרות הוגנת".

נזכיר כי לפני כשנתיים וחצי נכנס לתוקפו באירופה חוק השווקים הדיגיטליים ששינה את האופן בו פועלות ענקיות הטק ביבשת. החוק נועד להגביר את התחרות בשוק הדיגיטלי האירופי ולהגביל את כוחן של חברות הטכנולוגיה הגדולות.

החוק מציב דרישות מחמירות בפני חברות המוגדרות כ"שומרות סף " (gatekeepers), בהן אפל, גוגל ומטא. לפני כמה חודשים אף דווח כי אפל ומטא צפויות לעמוד בפני אישומים בגין הפרתו. יחד עם זאת ולמרות העיכוב באירופה, אפל מתכננת להשיק את גרסת הבטא בקיץ הקרוב ברחבי העולם, כאשר שיקוף אייפון ו- SharePlay יגיעו לגרסת הבטא למפתחים בהמשך.

האיחוד האירופי. עמדה נחרצת מול ענקיות הטק, צילום: רויטרס

טכנולוגיה בעידן של רגולציה מוגברת

האירוע האחרון בין אפל והאיחוד האירופי מדגיש את האתגרים העומדים בפני חברות טכנולוגיה בעידן של רגולציה מוגברת. מצד אחד, חברות כמו אפל שואפות לחדשנות ולהציע למשתמשים תכונות מתקדמות. מצד שני, רגולטורים, במיוחד באיחוד האירופי, מבקשים להבטיח תחרות הוגנת ולהגן על פרטיות המשתמשים.

מצידה של אפל, החברה כמובן לא רוצה לוותר על השוק האירופי והדגישה כמה פעמים את מחויבותה לשיתוף פעולה עם הנציבות האירופית במטרה למצוא פתרון שיאפשר את השקת מלוא תכונות ה-AI החדשות שלה באיחוד. עם זאת, לא ברור כמה זמן יימשך תהליך זה ומה תהיה השפעתו ארוכת הטווח על חדשנות טכנולוגית באירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר