"פורץ דרך": באירופה אושר חוק ראשון מסוגו לרגולציות על הבינה המלאכותית

המועצה האירופית אישרה את החוק, שעשוי להציב סטנדרט גלובלי עתידי על רגולציה בתחום • אחת ממטרות החוק: לוודא שזכויות אדם בסיסיות של אזרחים במדינות האיחוד יכובדו – ושמערכות הבינה המלאכותית לא יהוו סיכון לאנושות

בינה מלאכותית (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

המועצה האירופית אישרה היום (שלישי) חוק פורץ דרך בתחום הבינה המלאכותית, שעשוי להציב בעתיד סטנדרט גלובלי על רגולציה של בינה מלאכותית.

החוק החדש נועד לקדם את הפיתוח וההבנה של מערכות בינה מלאכותית ברחבי מדינות האיחוד האירופי מבחינה פרטית וציבורית כאחד. במקביל, החוק יוודא כי זכויות אדם בסיסיות של אזרחי האיחוד יכובדו ויביאו להשקעה ולחדשנות של הבינה המלאכותית ברחבי אירופה. האכיפה על החוק תבוצע רק בקרב מדינות שמיישמות את חוקי האיחוד האירופי, ויעניק פטור למערכות הפועלות עבור תחומי הביטחון, ההגנה והמחקר.

מערכות AI שיציגו סיכון מוגבל יהיו נתונות למחויבויות שיקוף קלות בלבד, בעוד מערכות בעלות סיכון גבוה יאושרו – תוך שהן יצטרכו לעמוד בדרישות ובמחויבות רבות שיאפשרו להן בסופו של דבר להגיע אל השוק האירופי. דוגמה לכך ניתן למצוא במערכות בינה מלאכותית שיכולות לבצע מניפולציות קוגניטיביות התנהגותיות.

בינה מלאכותית (אילוסטרציה), צילום: Thinkstock Photos

כדי לוודא שהחוק אכן נאכף כראוי, במועצה הכריזו על כמה צעדים שיביאו להצלחת המהלך, כמו הקמת משרד במועצה עצמה שיעסוק בנושא, הקמת פאנל של אנשי מדע או של אנשי מקצועי עצמאיים שיתמכו בפעולות האכיפה, ועוד.

חברה שתפר את התנאים שהוצבו תקבל קנס השווה לאחוז מההכנסה השנתית הקודמת שלה לביצוע ההפרה, או סכום גבוה שייקבע בהמשך – הגבוה מהם.

כעת, לאחר שהמועצה אישרה את החוק, הוא יפורסם בימים הקרובים ביומן הרשמי של האיחוד האירופי, ויהפוך לחוק מן המניין 20 ימים אחר כך.

יהיה צורך במעקב אחר המערכות (אילוסטרציה), צילום: צויר על ידי הבינה המלאכותית של Bing
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר