מלחמת "חרבות ברזל", המתנהלת כבר כשלושה חודשים, העצימה את הצורך לערנות ותגובתיות מהירה של גורמים רבים, הנדרשים במקביל לנהל צוותים וכוחות בשטח ולספק בו בעת מענה מהיר ואיכותי לציבור.
לשם כך, יוזמה חדשה של חברת התקשורת "אומניטלקום" תאפשר לכל בית עסק, בין אם פרטי, ציבורי או עסקי, לקבל את "ON CALL", מערכת החירום המתקדמת של החברה, ללא עלות ולאורך כל המלחמה.
מימדי האסון בקיבוץ בארי צילום: אורן בן חקון
מערכת הניהול החכמה מיועדת להקפצת צוותי חירום בלחיצת כפתור פשוטה ומאפשרת תגובה מהירה ואפקטיבית באמצעות תסריטי שיחה מוכנים ומוקלטים מראש, בהתאמה לכל גוף וסיטואציה ותוך כדי שליטה על הצוותים בשטח.
המערכת מסוגלת להעביר מסרים בקיבולת של אלפי ערוצים בדקה באמצעי תקשורת כמו שיחה קולית, בוואטסאפ, באמצעות SMS וגם דרך המייל. במצב חירום, המערכת תופעל עד שכל הצוותים המוקפצים ישלחו דיווח סטטוס בזמן אמת כמו "אנחנו בדרך", "מטופל" ו-"כבר מגיע/ה".
בגלל האופי של דיווחי חירום והצורך במענה מיידי ללא תלות בתשתיות מקומיות או ברשת האינטרנט, המערכת של אומניטלקום מנוהלת באופן עצמאי ובלתי תלוי ומבטיחה המשך הפעלה רציף גם במקרה של קריסת תשתיות.
במקביל, עקב העובדה שהמערכת יכולה להתממשק למערכות ארגוניות שונות כמו CRM ו-ERP, היא מיושמת כיום ברוב בתי החולים בארץ, בהם איכילוב שכבר שנים רבות משתמש בה ודיווח על עליה בשימוש בה מאז החלה המלחמה.
אחד האירועים שהמחישו אולי יותר מהכל את הצורך במערכת מהסוג הזה, היה אסון מירון, שהוכרז כאר"ן (אירוע רב נפגעים). תחקיר האירוע הוביל את משרד הבריאות להמליץ על הטמעת המערכת בכל בתי החולים, בהם גם ביה"ח "זיו" שטיפל ברוב הנפגעים מהאירוע.
לדברי שי גבריאל, מנהל חטיבת המוסדיים בחברה: "ניתן היה לראות את יעילות המערכת ב-7 באוקטובר, כאשר נפתחה מלחמת 'חרבות ברזל' ובתי חולים נאלצו להיערך בהתרעה של מספר דקות לקליטה של אלפי פצועים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו