לפי הערכת השווי האחרונה שביצעה חברת ההשקעות "פידליטי", המחזיקה מניות ברשת החברתית X, שוויה של החברה צנח מאז רכש אותה אילון מאסק ב-2022 בלא פחות מ-71.5 אחוזים.
לקרן Blue Chip Growth של פידליטי נתח קטן יחסית ב-X – לפי דו"חות רשמיים, מחזיקה הקרן במניות בשווי 5.6 מיליון דולר נכון לחודש נובמבר 2023. חלקה של הקרן ב-X היה במקור 19.7 מיליון דולר, אך כאמור עקב הצניחה בשווי הפלטפורמה החברתית, איבדה הקרן כשני שליש מהערך של ההשקעה שלה.
מאסק הבטיח לשלם לאנשים שקיבלו יחס לא הוגן בעקבות דברים שכתבו בטוויטר // צילום: רויטרס
שערוריית המודעות ממשיכה לפגוע בפלטפורמה
בהתבסס על העובדה שמאסק רכש בזמנו את X (טוויטר לשעבר) ב- 44 מיליארד דולר, ההערכה הנוכחית של פידליטי מביאה את שוויה של הרשת החברתית לכ-12.5 מיליארד דולר. במקביל, העריכה את עצמה X בחודש אוקטובר האחרון בכ-19 מיליארד דולר, זאת בהתבסס על שווי מענקי מניות לעובדים.
כזכור, הרשת החברתית סובלת מזה חודשים רבים מנטישה מאסיבית של מפרסמים, ששילמו כספים רבים עבור מודעות על הפלטפורמה, שהתגברה באופן משמעותי עם תחילתה של מלחמת "חרבות ברזל" וסירובו של מאסק למנוע הפצה של פייק ניוז ותכנים מסיתים ואנטישמיים.
בין ענקיות הטק והמסחר שהסירו את הפרסום שלהן על גבי הפלטפורמה ניתן למצוא את אפל, דיסני, IBM ואפילו האיחוד האירופי. במקרה של אפל, מדובר בעניין משמעותי, שכן החברה הייתה מפרסמת מרכזית ברשת החברתית והמהלך היווה מכה רצינית לעסקי הפרסום של X.
למרות שבהתחלה היה נראה כי האירוע אינו מזיז לאיש העשיר בעולם, שאף שיגר "לכו ת*דיינו" אל עבר החברות שנטשו את X, בהמשך כנראה שהלחץ עשה את שלו ומאסק פרסם הצהרה לפיה כל קריאה "מהנהר ועד לים, פלשתין תהיה חופשית" נוגדת את מדיניות הרשת ותביא להשעיית חשבונות שיכתבו ציטוט זה.
X מנסה לחסום חוק חדש, ומפסידה
ואם נטישת המפרסמים לא הספיקה, בימים אלו מתמודדת X עם חוקים חדשים בתחום צריכת התוכן, שעברו הן באירופה והן בארה"ב. הרשת החברתית ניסתה לתבוע את מדינת קליפורניה בחודש ספטמבר האחרון במטרה להביא לביטול החוק החדש, אך בשבוע שעבר הפסידה בתיק המתנהל בבית המשפט.
לפי החוק החדש, חברות מדיה חברתית מחויבות להגיש שני דו"חות בכל שנה המפרטים את תנאי השירות שלהן וכוללים תיאורים מפורטים על אופן ניהול התוכן.
השופט שדחה את טענתה של X, טען כי "קיים אינטרס מהותי לדרוש מחברות מדיה חברתית לשקיפות מלאה לגבי מדיניות ניהול התוכן שלהן, כך שצרכנים יוכלו לקבל החלטות מושכלות כיצד לצרוך ולהפיץ חדשות ומידע".