כמה זה ריקול ועוד ריקול? שוב בעיות חמורות ברכבי טסלה

חברת הרכבים החשמליים הודיעה על ריקול למעל 120 אלף רכבים בשל פגם בדלתות שעלול להוביל לפציעות חמורות בעת תאונה • בחברה טוענים: התקלה התגלתה בעת מבחן ריסוק שגרתי ולא התקבלו תביעות בנושא

מכוניות טסלה במפעל. בסין הייצור משמעותי עבור הממשל ועבור מאסק. צילום: רויטרס

מה יהיה? חברת הרכבים החשמליים בבעלותו של אילון מאסק, הודיעה היום (שבת) על ריקול למעל 120 אלף מרכביה בשל פגם בדלתות שעלול להוביל לפתיחה שלהן בעת תאונה ולהגביר בכך את הסיכון לפציעות חמורות.

הפגם משפיע על חלק מהרכבים מדגם S ו-X שיצאו בין השנים 2021 ל-2023 בארצות הברית, כך על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (NHTSA).

מאסק וטסלה החלו במסירות של הסייברטראק. נקווה שלא יהיו בעיות כמו בשאר הדגמים // צילום: רויטרס



טסלה מסרה מצידה כי נודע לה לראשונה על הנושא במהלך מבחן ריסוק שגרתי ב-6 בדצמבר וכי החברה אינה מודעת לפציעות או תביעות שהוגשו כתוצאה מהבעיה שהתגלתה.

במקביל, יצרנית הרכב הוציאה עדכון תוכנה דרך הרשת (OTA) עבור מכוניות שהושפעו מפגם הבטיחות הנוכחי. לפי הודעת החברה, מכתבי התראה צפויים להישלח לבעלי המכוניות הרלוונטיות עד ה- 17 בפברואר 2024.

אילון מאסק על רקע טסלה. מה יהיה עם כל הריקולים?, צילום: רויטרס

ריקול שני תוך שבוע

כזכור, רק לפני שבוע נודע כי לאחר חקירה של שנתיים שביצע המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב, חברת הרכבים החשמליים של אילון מאסק נאלצת לבצע ריקול עבור למעלה משני מיליון כלי רכב שלה, זאת בשל בעיות במערכת הטייס האוטומטי שדורשות ביצוע תיקונים באופן מיידי.

לפי המנהל, התיקונים יבוצעו בחינם באמצעות OTA ויוסיפו פיצ'רים שיתריעו בפני נהגים המתעסקים יותר מדי במערכת "הטייס האוטומטי" השנויה במחלוקת בזמן נהיגה. הריקול ישפיע על הרכבים החשמליים של טסלה שנבנו מאז הושקה המערכת ב-2015, כולל דגם 3, דגם Y, דגם S ודגם X.

טסלה מרוסקת אחרי תאונה בארה"ב, 2016, צילום: רויטרס

"השדרוג יכלול בקרות והתראות נוספות לאלו שכבר קיימות ברכבים, כדי להתריע בפני נהגים לנהוג באחריות גם כש-Autosteer מופעל", נכתב במסמך של המנהל. עוד צוין כי למרות שלמערכת (במיוחד לרכיב ההיגוי האוטומטי שלה) יש כמה פונקציות התרעה, הם עדיין לא מספיקים וקיים "סיכון מוגבר להתנגשות".

"לאחר העדכון, בכל פעם שההיגוי האוטומטי יופעל, הרכב יתריע לנהג לשמור ידיים על ההגה ולשים לב לכביש. עוד תכלול המערכת התראות ויזואליות בולטות יותר שיקלו על תפעולה בזמן נהיגה ואפילו אופציה לכיבוי של ההיגוי האוטומטי על ידי הרכב, במידה והמערכת תזהה שהנהג לא מתנהג באופן אחראי", כך לפי המכתב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר