ברשתות החברתיות צצו בימים האחרונים דיווחים של לקוחות אמזון שהתלוננו על כך שקיבלו לא פחות משלושה מיילים מהחברה, חלקם במוצאי שבת וחלקם ביום ראשון, עם תודה על כך שרכשו את הגיפטקרדים של מאסטרקארד, גוגל פליי ו- Hotels.co, למרות שכלל לא רכשו אותם.
התלונות התקבלו גם בחברה עצמה, עת התלוננו אנשים רבים (בעיקר בארה"ב) על המיילים החשודים. כידוע בתקופה האחרונה ישנה מגמה הולכת וגדלה של מתקפות סייבר מסוג "פישינג", בו אנשים מקבלים סמסים ומיילים המתחזים לנותני שירות כאלה ואחרים, במטרה לגנוב מידע ופרטי אשראי.
אלא שהפעם למרבה המזל, מדובר ככל הנראה בטעות אנוש של אמזון עצמה. בחברה מיהרו להודיע כי "שגיאה במערכת שלנו גרמה לכך שנשלח הודעת אימייל לאישור הזמנה ללקוחות שלא רכשו כרטיס מתנה. שלחנו מייל הבהרה ללקוחות אלו כדי ליידע אותם על השגיאה ולהתנצל על אי הנוחות", כך לפי מייל שהגיע לרשת החדשות CNBC.
למרבה האירוניה, אותם המיילים הפגומים הכילו גם פסקה המזהירה את המשתמשים מפני הונאות בכרטיסי מתנה: "קיימות מגוון הונאות שבהן האקרים ומתחזים מנסים להערים באמצעותן על לקוחות שישלמו באמצעות כרטיסי מתנה של מותגים ידועים". ההודעות השאירו כאמור לקוחות רבים מבולבלים ומודאגים מכך שהאקרים אולי השיגו גישה למידע הפיננסי שלהם.
תלונות על זיופים
זוהי לא הפעם הראשונה בתקופה האחרונה בה אמזון מסתבכת עם לקוחות ואפילו סופרים. רק בחודש אוגוסט האחרון, חשפה הסופרת ג'יין פרידמן כי לאחר שיטוט קל באמזון וב-Goodreads, היא נתקלה בחצי תריסר ספרים שמופיעים תחת שמה, אך בפועל זויפו, נכתבו על ידי בינה מלאכותית ופורסמו כאילו הם פרי עטה.
לאחר שהתוודעה לספרים המזויפים, פנתה פרידמן לאמזון לסיוע בהסרת הכותרים המזויפים מפרופיל הסופר שלה, אך בחברה ביקשו ממנה מספר סימנים מסחריים הקשורים לתביעתה. משנודע לאמזון שאין לה סימן מסחרי, הוחלט בחברה לסגור את התיק מבלי להסיר את הספרים מהאתר. אמזון הסכימה להוריד את הכותרים המזויפים רק לאחר שהתלונות של פרידמן הפכו לוויראליות ברשתות החברתיות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו