ת'רדס או X? רק אחת מהן תהיה זו שתיקח את כל הקופה

"הקרב" בין מארק צוקרברג ואילון מאסק הגיע לאחרונה לשיא חדש, אחרי ההשקה המוצלחת של ת'רדס – אך זו לא החזיקה מעמד זמן רב • לאן מועדות כעת פניהם ומי מהם יהיה זה שיצליח לקבל את המשתמשים והמפרסמים כאחד?

אילון מאסק ומארק צוקרברג. צילום: איי.פי.

"תבקשו תקבלו": הציטוט הזה לא שייך למנכ"ל של רשת בתי מלון גדולה או למלצר בקפה החביב עליכם, אלא דווקא למארק צוקרברג. אין מה להיות מופתעים מפרץ השירותיות – ככה זה כשמשיקים רשת חברתית שמגיעה ל-100 מיליון משתמשים בתוך 5 ימים, אבל מאבדת את העניין של רובם תוך זמן קצר בהרבה.

מן העבר השני מתחמם לו אילון מאסק. בעלי X, טוויטר לשעבר, הוא לא מהאנשים שזקוקים לחימום, הוא נולד חם. לאחר שהשניים קבעו "ללכת מכות", ובדיוק כמו הגיקים שהם, בסופו של דבר הם עשו את זה באמצעות השקת אפליקציה חדשה ושינוי שם של אפליקציה קיימת. כעת, נשאלת השאלה מי מהם ינצח.

X חוותה רכבת הרים מאז כניסתו של מאסק לטוויטר. ביטול ה"צנזורה", החזרת נחסמים (היי דונלד טראמפ), תשלום על וי כחול, נטישת משתמשים ומינוי מנכ"לית חדשה במקום מאסק. אבל אם כל זה לא מספיק מטלטל – גם המפרסמים כבר לא ששים לפרסם בפלטפורמה בהיקפים דומים לעבר.

בדרך לזירה? אילון מאסק ומארק צוקרברג מקדמים קרב חסר תקדים // צילום: רויטרס

לאחר שביססה את עצמה עם פייסבוק כמדורת השבט, כמעצמת תקשורת האחד-על-אחד המובילה בעולם עם וואטסאפ ומסנג'ר, וגם כמתחרה חזקה על נישת ה-Fun באמצעות אינסטגרם, האפשרות להשתלט על כיכר העיר המודרנית ולהשפיע על עיצוב דעת הקהל, ועל הדרך לגרוף את המפרסמים מאוכזבי טוויטר, קורצת מתמיד.

ימים בודדים לאחר ההשקה חסרת התקדים, ת'רדס צללה בכמות המשתמשים היומיים ובזמן השימוש בה. הסיבה: משעמם שם. נראה שהאלגוריתם נותן עדיפות למשפיענים המוכוונים (כמעט) כל כולם לייצר תוכן הרבה יותר "רך", כזה שהמפרסמים אוהבים. אלא שאף אחד לא מגיע במיוחד לכיכר העיר רק בשביל לאכול צמר גפן מתוק. כלומר, ת'רדס מנסה ללכת בלי ולהרגיש עם, רק שבינתיים זה לא כל כך הולך לה.

הלוג של ת'רדס, צילום: רויטרס

המנצחת, באופן פרדוקסלי, תהיה מי שתשכיל לצעוד אחורה יותר מהר.

טוויטר בימים שלפני מאסק ידעה לספק למשתמשים את האקשן שהם ציפו למצוא בכיכר העיר, אבל הצליחה פחות בלעשות מכך כסף. צוקרברג ומאסק יודעים לעשות כסף ממוצר חזק. מכאן, מי מהם שיצליח להחזיר את כיכר העיר הטוויטרית הישנה והטובה, זאת שמאפשרת דיונים סוערים אבל יודעת גם לשים גבולות כשצריך – יקבל גם את המשתמשים וגם את המפרסמים.

איתי צמיר הוא אסטרטג דיגיטל, יועץ לחברות ומרצה בקריה האקדמית אונו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר