והרי תחום נוסף בו הבינה המלאכותית מתחילה לקחת שליטה: עם עליית ה-AI בשנים האחרונות, הולכים ומתרחבים השימושים והתחומים בהם ניתן להשתמש בטכנולוגיה, החל מתרגום, כתיבת טקסטים וכלה ביצירת סרטונים וידאו וחיקוי קול של אנשים אמיתיים. עכשיו גם עולם עיצוב הפנים זוכה לשדרוג, עם ענקיות ריהוט כמו איקאה, שמעלה הילוך ומהמרת על שירותי עיצוב מרחוק.
ענקית הריהוט השוודית, שפונה לפלח גדול ומשמעותי של לקוחות, זה שמשפץ ומחדש בכוחות עצמו, השיקה לאחרונה שירות מבוסס בינה מלאכותית שמאפשר השכרה של שירותי עיצוב פנים מרחוק. שירות זה מצטרף לפיתוחי AI מתקדמים אחרים המאפשרים ללקוחות להגיע לחנויות הפיזיות עם רשימת פריטים מוכנה מראש המותאמת לחלל הבית שלהם.
איקאה מהמרת על הבינה המלאכותית ומגבירה את מאמציה בתחום עיצוב האונליין. | רויטרס
השירות של איקאה משלב בין מתן שירות פיזי על ידי טלפנים, אותם מכשירה החברה בימים אלו להיות יועצי עיצוב, לבין בילי – בוט הבינה המלאכותית של החברה, שהושק כבר ב-2021 וקיבל את שמו בהשראת דגמי ארונות הספרים של הרשת.
השירות כולל שיחות וידאו ושעות ייעוץ בעיצוב, בהן יועץ רואה את החלל ומשלב אותו לתכנית דירה תלת ממדית, בסופו מקבל הלקוח רשימת מוצרים אותם מציעים לו לרכוש בהתאמה לנתונים שהתקבלו ממנו בנודע לסגנון המועדף עליו ולצרכים השונים שלו. יש לציין כי בשנתיים האחרונות טיפל בילי הבוט ב- 47% מפניות הלקוחות למוקדים הטלפוניים של החברה.
מכוונים לדור ה-Z
המכירות המקוונות של קבוצת אינגקה, בעלי איקאה, הסתכמו ב- 1.3 מיליארד יורו בשנת 2022 והם מהווים 3.3 אחוזים מכלל הכנסותיה. הקבוצה מסרה לחברת החדשות רויטרס כי היא שואפת להגדיל את הנתח הזה ל-10 אחוזים עד שנת 2028, כחלק ממאמצי החברה למשוך אליה לקוחות חדשים מדור ה-Z, אשר צורך בעיקר באופן מקוון. המכירות המקוונות של איקאה עצמה הסתכמו באותה השנה בכ-9.9 מיליארד אירו, שהם כרבע מסך המכירות של החברה.
במקביל, עוד ועוד חברות וסטרטאפים מעולמות העיצוב, מפתחים ומכניסים לשימוש מערכות בינה מלאכותית לשירותיהן. אחת מהן היא חברת רולינום, סטרטאפ ישראלי שמציע שירותי עיצוב דיגיטליים בתלת ממד (המבוססים על תכניות אדריכליות), על גבי פלטפורמה אינטראקטיבית.
המשתמש מבקש למלא שאלון לגבי העדפותיו העיצוביות והתוצר הסופי שהוא מקבל הוא הדמיה תלת ממדית שמאפשרת לראות באופן ויזואלי כיצד נראים הפריטים הנבחרים בחלל. השירות מציע בחירת סגנון עיצובי, התאמת מטבח לפי תכנית המטבח הקיימת, התאמת הריצופים והחיפויים, עיצוב פרטני של החדרים ועוד.
הסטרטאפ, שהוקם ב-2017, משרת כיום גם לקוחות קצה- בנאים ומשפצים, וגם משמש כלי די נוח למעצבי פנים שמשתמשים בשירות עבור לקוחותיהם. רועי רוזנבלט, מבעלי החברה, הסביר שהשירות ממחיש היטב ובאופן ריאליסטי כיצד הדברים יראו לאחר השיפוץ או העיצוב החדש.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו