קהילת המטאוורס של "מטא" ומרכז פרס מציגה: כך ייראה התוכן בעולם הווירטואלי העתידני

סיור מציאות מדומה במחנה אושוויץ-בירקנאו, סטארטאפ ישראלי שמאפשר ליצור סרטוני וידאו על בסיס תמונת סטילס אחת ועוד • מה אנחנו צפויים לראות במטאוורס, ואיך הוא ישנה את הצורה שבה צורכים תוכן? • פגשנו מפתחים ויוצרים ישראלים שמעורבים בבניית העולם הווירטואלי העתידני בכדי לקבל הצצה ראשונית לתכנים שעשויים לקבל את פנינו בשנים הקרובות במטאוורס

מפגש קהילת המטאוורס של מטא במרכז פרס לשלום וחדשנות, צילום: משה בן שמחון

מהו המטאוורס – אותו עולם דיגיטלי, תלת ממדי, ומרובה המשתתפים שעל הקמתו הכריזה חברת "מטא"? הדרך לעולם וירטואלי שבו נחיה כמו במשחק מחשב בסגנון סדרת סרטי "המטריקס" אמנם עוד רחוקה, אבל כבר עכשיו מנסים חלוצי הטכנולוגיה להבין אילו תכנים ניתן לייצר עבורו. 

בסוף השבוע שעבר אירחה מטא (החברה האם של פייסבוק, וואסטאפ ואינסטגרם) יחד עם מרכז פרס לשלום ולחדשנות, מפגש לקהילת המפתחים של עולם ה-XR – מושג  כללי המתאר את עולמות המציאות המדומה (VR), מציאות רבודה (AR) ומציאות מעורבת. מטרת המפגש, היתה, על פי המארגנים, "לתעל את הרוח היזמית הישראלית ולהפוך את ישראל למרכז פיתוח ומחקר עבור המטאוורס".

המפגש עסק בעתיד התוכן במטאוורס, ובשאלות כמו – מה  נראה בפועל בתוך המטאוורס? ואיזה סוג של יוצרי תוכן יוכלו לפרוח במרחב המקוון העתידי הזה? האירוע כלל השתתפות של יוצרים שכבר כיום מפתחים חוויות ותכנים במציאות מדומה ומעורבת, והוצגו בו דוגמאות מוחשיות לאופן שבו המטאוורס עשוי לשנות את הצורה שבה צורכים ומייצרים תוכן.

בין החוויות שהוצגו באירוע: "ניצחה הרוח": סיור מציאות מדומה במחנה אושוויץ-בירקנאו שיצרו שלוש יזמיות חרדיות. "מקום", סיפור שעושה שימוש בתשלילים שצילמה שרה שאמה בנובמבר 1947 בעיר הולדתה חלב, בו תיעדה את בית הכנסת הגדול בן מאות השנים בעיר שבה גדלה, ימים לפני שנהרס). והחוויות של D-ID, סטארטאפ ישראלי שמאפשר ליצור סרטוני וידאו על בסיס תמונת סטילס אחת ושבטכנולוגיה שלו נעשה שימוש בקמפיינים ישראלים בולטים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר