הסוללה של האייפון הישן שלכם מקרטעת ואתם מתלבטים אם כדאי להחליף אותה, או לרכוש טלפון חדש? אולי הדיווח הבא יעזור לכם להחליט: ב-1 במרץ תעלה אפל את מחירי הסוללות החלופיות של כל הסמארטפונים הישנים שלה (כלומר, כל אלה שהם לא מסדרת אייפון 14) בעשרים דולר. לפיכך, מחירה הרשמי החדש של סוללת אייפון 13 חלופית ינסוק ל-89 דולר (לעומת 69 דולר), ואילו מחירי סוללות של מכשירים ישנים יותר, אייפון 8 למשל, יעמדו על 69 דולר (לעומת 49 דולר). ומה לגבי מחירי סוללות חלופיות של טלפונים ממשפחת אייפון 14? הם לא ישתנו וימשיכו לעמוד על 99 דולר.
אפל פרסמה את דבר ההעלאה, באותיות קטנות ובהירות מאוד אמנם, בתחחית עמוד החלפת הסוללות של אתר התמיכה שלה בארה"ב. היא לא הסבירה את סיבת ההתייקרות, והבהירה כי המחירים החדשים תקפים לגבי סוללות שהאחריות שלהן פגה (לא שזה משנה, שכן האחריות על סוללה חדשה היא שנה אחת, ולכן תקופת האחריות במכשירים ישנים פגה מזמן).
יש להניח שההתייקרות תביא בחודשים הקרובים לנסיקה של כ-25% ומעלה במחירי סוללות אייפון ברחבי העולם, ולכן, כאמור, זה הזמן להחליף אותן ולחסוך ארוחת צהריים או שתיים.
תעלומת המזוודה המטיילת: ולריה זיבאלה, לקוחה של חברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס, התאכזבה מאוד לאחר שהמזוודה שלה אבדה ולא סופקה לה כשנחתה בוושינגטון הבירה בסוף השנה האזרחית הקודמת. אולם עד מהרה הפכה האכזבה למרמור, לכעס ולתסכול, וזאת מפני שזיבאלה הסיקה שאנשי שירות הלקוחות של "יונייטד" מזלזלים בה ומשקרים לה בלי למצמץ. הנוסעת הזועמת תיעדה את הסאגה בטוויטר בפוסט שהפך ויראלי עם לא פחות מ-21 מיליון צפיות, ואנו נתמצת אותו כאן עבורכם.
I’d just like everyone to know that @united has lost track of my bag and is lying about it. My apple AirTag shows that it has been sitting in a residential apartment complex for over a day. Out back by the dumpsters, I have found other emptied United Airlines bags. pic.twitter.com/fcoq4nj3zb
— valerie szybala. (@vszyb) January 1, 2023
אחרי שנחתה בשדה התעופה והמזוודה לא נמצאה, הפעילה זיבאלה את חיישני האייר טאגז של הכבודה - פריט שימושי ואף הכרחי בעולם התעופה המבולגן של היום. החיישן פעל כמו שצריך, והוביל את הגברת לקומפלקס בנייני מגורים באזור וושינגטון. זיבאלה נסעה למקום כדי להשיב את רכושה האבוד, אבל במקום למצוא את המזוודה הנעדרת, היא איתרה ביעד מזוודות ריקות אחרות של לקוחות יונייטד, שהונחו ליד פחי אשפה.
הלקוחה הזועמת יצרה קשר עם שירות הלקוחות של חברת התעופה, אך שם נאמר לה "להירגע" שכן המזוודה שלה "נמצאת בידי שירות המשלוחים ותגיע אליה בהקדם". כשזיבאלה הקשתה על נציג (או נציגת) החברה ותהתה מדוע האייר טאג הוביל אותה לקומפלקס הבניינים, התשובה היתה "מצטער, אני לא יודע למה זה מראה שהמזוודה שם".
חושבים שזה נגמר כאן? רחוק מזה. עוד באותו יום הבחינה זיבאלה שהמזוודה שלה זזה - לראשונה מזה יותר מיממה - והתמקמה לה מחוץ למסעדת מקדונלד'ס במרכז העיר. אחר כך, ככל הנראה בתום הארוחה, שבה המזוודה לקומפלקס הבניינים. מקווים שהיה טעים. אתמול (שני), יצאה המזוודה לדרך שוב - וחזרה פעם נוספת לקומפלקס.
בשלב הזה החליטה זיבאלה לתפוס פיקוד, וזימנה צוות חדשות כדי שיתעד את המזוודות הנטושות ליד הפחים. לא עבר זמן רב, והיא קיבלה הודעת טקסט מפתיעה מאדם שהזדהה כנציג חברת שליחויות שעובדת עם יונייטד. האדם התנצל והבטיח לספק את המזוודה עוד באותו יום, בטענה שחל בלבול בזיהוי בעלי המזוודות הסוררות. בשל כך המזוודה שלה ניתנה בטעות ללקוח אחר, והוא היה צריך להשיבה.
אחרית דבר: זיבאלה סוף סוף יכולה לישון בשקט, שכן הכבודה האבודה הושבה לה. כשהגברת חייגה למספר שממנו התקבלה ההודעה, התברר לה שהשליח נמצא ממש מעבר לפינה, ליד קומפלקס הבניינים, והאיחוד המרגש בין הנוסעת למזוודה שלה התקיים (אף שהשליח, כך טוענת זיבאלה, הופתע מאוד לראות את צוותי החדשות). תגובתה של יונייטד איירלנס, אגב, טרם התקבלה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו