בחודש מרץ האחרון עצרה חברת אובר את כל ניסויי המכוניות האוטונומיות שלה אחרי שרכב של החברה, התנגש בלילה באיליין הרצברג (49) והרג אותה.
החקירה שהחלה מיד אחרי ההתנגשות מגיעה כעת אל הישורת האחרונה כשהוועדה הלאומית לבטיחות בתחבורה שבחנה את האירוע הטרגי ככל הנראה הגיעה למסקנות קשות מבחינת חברת אובר וקובעת כי הרכב זיהה את הרצברג כ-6 שניות לפני שהתנגש בה ובכל זאת המערכת כשלה והולכת הרגל נהרגה. זאת, בניגוד למסקנות הראשוניות של המשטרה המקומית ביחס לרכב של אובר.
אחת הסיבות לכישלון הזה נובעת ככל הנראה מהרצון של מהנדסי אובר להקטין את ההפרעות של הנסיעה ברכב. ברכב הוולוו XC90 האוטונומי, היו תכונות למניעת התנגשויות וכן גם לבלימת חירום אוטומטית מיידית אלא שמהנדסי אובר השביתו את התכונות האלו, בגלל שהם הפריעו לנהיגה חלקה. די ברור ששניה ו-3 עשיריות השנייה לפני ההתנגשות בפועל מערכת הבטיחות של וולוו היתה בולמת בלימת חירום, אולם כאמור מערכת נוספת של הרכב הושבתה.
יתר על כן, התברר כי המפעיל שהיה ברכב זיהה את איילין פחות משנייה לפני ההתנגשות והחל לבלום ידנית, אלא שזה היה מאוחר מדי. יצויין כי בדרך כלל ברכבים אוטונומיים יש שני בוחנים אחד שעוקב אחרי הטכנולוגיה ואחר מביט על הדרך. אלא שכאן הבוחן הודה בעצמו שהוא בחן לבדו את הטכנולוגיה ולא הביט על הדרך. בסרטון שצולם מהתאונה נראה הבוחן השוהה ברכב מביט על המחוונים ולא על הדרך ממש כמעט עד ההתנגשות.
בתגובה לפרסומים אלו, שעדיין אינם סופיים, אומרים באובר כי הם עבדו בצמידות עם הבוחנים ואף זמנו את כריסטופר הארט, ראש הוועדה הלאומית לבטיחות בתחבורה לשעבר כדי לייעץ לה כיצד להתמודד עם תחום הבטיחות. כך או כך החדשות הרעות האלו מגיעות יום אחרי שאובר פיטרה 300 עובדים מהמשרדים שלה באריזונה. בינתיים הממצאים יועברו לידי התביעה באריזונה, ואובר עלולה לעמוד בפני אישומים פליליים באם יתברר שנעשתה עברה בתאונה בה נהרגה איליין הרצברג.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו