המונדיאל השנה ייזכר ככל הנראה בגלל העובדה שהנבחרות עם הכוכבים הגדולים עפו מוקדם, ודווקא קבוצות עם משחק צוות טוב, הצליחו להתקדם ולהגיע למעלה אל הצמרת העולמית. אולם מעבר לכך גביע העולם מהווה גם נקודת ציון משמעותית בעולם התשלומים כשהמעבר לתשלומים בנגיעה (באנגלית הם מכונים "ללא מגע" כי אין החדרה של הכרטיס למסוף), הופכים להיות משמעותיים ולדומיננטיים.
את הנתונים על כך מסרה חברת ויזה העולמית שניתחה את נתוני ההוצאות באצטדיוני מונדיאל 2018 מאז הפתיחה ועד למשחקי חצי הגמר ב-11 ביולי. מהנתונים עלה כי 50% מהרכישות התבצעו באמצעות תשלומי נגיעה, ובכללם כרטיסי אשראי, סמארטפונים או פריטי מחשוב לביש למיניהם כמו שעונים חכמים.
בנוסף, על פי נתוני חברת ויזה, מחזיקי כרטיס האשראי שלה הוציאו בממוצע כ-1,408 רובלים לרכישה (בערך 23 דולר) בתוך האצטדיונים במהלך התקופה. הקטגוריות המובילות במונדיאל ברכישות היו: קניות של מזכרות וכדומה בתוך האצטדיון (4,200 רובלים; בערך 68 דולר) וקניות של מזון ומשקאות בתוך האצטדיון (800 רובלים; בערך 13 דולר). משחק הפתיחה בין המארחת רוסיה, לבין ערב-הסעודית באצטדיון Luzhniki, נפח התשלומים היה הגבוה ביותר. האוהדים הוציאו 55 מיליון רובלים (900,000 אלף דולר) במשחק זה ככלל, מתוכם הרוסים היו אחראים על 69% מסך ההוצאות.
ומה כאן בישראל? אנחנו יכולים לראות את הנתונים האלה - ולבכות. טכנולוגיות התשלומים בישראל מפגרות למעשה בדור שלם אחרי העולם, מאחר ורוב המסופים כאן בישראל עוד לא תומכים בתשלומים בנגיעה של כרטיס, טלפון או שעון חכם תומך. באומת הסטארט אפ, אנחנו עדיין צריכים "לגהץ", על אף שלא מעט כרטיסים שנמצאים בכיס שלנו כבר תומכים בטכנולוגיות החדשות. אנחנו כאן בערוץ הטכנולוגיה והמדע של ישראל היום, פועלים לשינוי המצב וליישור קו שלנו עם העולם בנושא.
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו וקבלו רק את העדכונים החשובים בעולם הטכנולוגיה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו