גוגל הוסיפה חלק חדש לדו"ח השקיפות הדו שנתי שלה, המציג מי קונה אצלה מודעות פוליטיות בבחירות בארצות הברית, ובכמה כסף נרכשו המודעות, כך הודיעה החברה אתמול (רביעי).
המהלך, בדומה לצעדים שעשו טוויטר ופייסבוק, נעשה בעקבות התפוצצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה, חברה לונדונית שהשיגה נתונים של 87 מיליון גולשי פייסבוק, עשתה במידע שימוש כדי להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות בארצות הברית - ובעקבות איומי מחוקקים שיטילו פיקוח על היעדר גילוי נאות ברכישת פרסום שמטרתו השפעה פוליטית.
המפרסם הגדול ביותר לפי הנתונים שחשפה גוגל, נמצאים וועדת "טראמפ עשה את אמריקה נהדרת שוב" (Trump make America great again), ארגון תרומות עבור הנשיא טראמפ וסגנו מייק פנס, שהוציא 629,500 דולר על פרסום פוליטי.
גוגל הודיעה כי הדו"ח (זמין כאן) יתעדכן מדי שבוע, וכי הציבור יוכל לראות מודעות חדשות המועלות ומפרסמים חדשים שהחלו בפרסום פוליטי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו