POCO X6 Pro החדש: השיאומי שרוצה להיות אייפון

עם מערך צילום מספק, מערכת הפעלה חדשה ותג מחיר משתלם לצד כמה פשרות - הסמארטפון החדש של שיאומי נותן פייט למושג "מכשיר ביניים" • זהו אולי הסמארטפון הכי מעניין שקיים היום בשוק מכשירי הביניים

POCO X6 Pro 5G - מראה פרימיום . צילום: שיאומי

כשהציעו לנו לסקור את ה-POCO X6 Pro 5G החדש, נשבענו לעצמנו, בתור משתמשי אייפון, שנמנע ככל שניתן מהשוואות למכשירי אפל. ניסינו לתת לו את הכבוד שמגיע לו, אבל שיאומי התעקשה למשוך לכיוון אחר. איך זה הגיוני? תיכף נסביר.

כך או כך, מדובר בסמארטפון אולי המעניין ביותר כיום בשוק מכשירי הביניים, שבהחלט עונה להגדרה שמספקת נתח גדול מהצרכנים - "תמורה מלאה למחיר". למעשה POCO, סדרת מכשירי ביניים נהדרת מבית שיאומי, במשך שנים עונה להגדרה הזאת, וגם השנה אין לה שום כוונה לצאת מהתבנית. להפך.

מפרט

מעבד: שמונה ליבות Dimensity 8300-Ultra (4nm) תדר גבוה עד 3.35GHz
מסך: Flow AMOLED בגודל 6.67 אינץ'
מערכת הפעלה: Android 14 ,Xiaomi HyperOS
זיכרון מעבד: 12GB RAM מסוג LPDDR5x
עמידות מים ואבק: IP54
סוללה: 5,000 מיליאמפר/שעה


עיצוב ומסך

בגזרת העיצוב שיאומי הלכה על בטוח ולא התחכמה, עם מסך שטוח וקצוות מעט מעוגלים - כמה פשוט, ככה מעולה. ה-X6 Pro 5G קיבל מראה מתכתי מט, אבל למעשה הוא עשוי כולו מפלסטיק (שמרגיש עמיד יש לציין), ומשקלו 190 גרם בלבד.

לחצן ההפעלה/נעילה וכפתורי השמע ממוקמים שניהם בצידו הימני של המכשיר. בגב המכשיר תמצאו שלוש עדשות מצלמה עצומות בגודלן ופלאש שקיבל עיצוב דומה למצלמות עצמן. המכשיר קיבל גם מערך רמקולים סטריאופוני, למעלה ולמטה.

בזמן שרוב המכשירים בשוק, גם בסדרות הביניים, מיישרים קו מבחינת עמידותם למים ולאבק, בשיאומי בחרו לשים על כך פחות דגש ועומדים רק בתקן IP54. המכשיר לא אמור להינזק מכמה טיפות של גשם, אבל לא היינו ממליצים על כך.

POCO X6 Pro 5G - אחת החבילות הנדיבות בשוק, צילום: ישראל היום

מה שכן מייחד את שיאומי לאורך השנים היא הנדיבות. בקופסה תמצאו מטען 67W עם יציאת USB-C כפולה, מדבקה שכבר מונחת על המסך וכיסוי סיליקון בצבע שחור. החבילה הזאת לא מובנת מאליה, ולכל הפחות תעלה לכם בחוץ באזור ה-200 שקלים.

ה-X6 Pro מגיע עם מסך Flow AMOLED CrystalRes בגודל 6.7 אינץ', ברזולוציה מדהימה שלא מביישת אף מכשיר בעולם - 1.5K. הוא מתהדר בפאנל כמעט ללא שוליים, עם חריץ מצלמה מינימלי בלבד בחלקו העליון של המסך, וקיבל ציפוי Corning Gorilla Glass 5, כך שהמסך אמור להיות עמיד למדי בפני שריטות ופגיעות קלות. התצוגה בהירה ומפיקה עד 1,800 ניטים - מה שיאפשר שימוש נוח גם באור שמש ישיר.

קצב הריענון של המסך, שתומך ב-HDR10, ניתן להתאמה בין 60 ל-120 הרץ באופן אוטומטי (חסכוני יותר בסוללה) או 120 הרץ קבוע למי שממש חייב את זה. אם אתם גיימרים, תשמחו לדעת שקיים גם קצב דגימת מגע מדהים. ברירת המחדל היא 480 הרץ, אבל ניתן להגביר אותו ל-2160 הרץ באמצעות מצב Game Turbo המובנה בטלפון.

המכשיר מגיע עם קורא טביעות אצבע בתחתית המסך, אך לטעמנו ממוקם נמוך מדי, מה שיוצר תחושה לא נעימה ודורש כמה ניסיונות כדי לפתוח את המכשיר. אבל מה שמפצה על כך זו האופציה לעבוד עם זיהוי פנים שעובד פשוט מדהים.

POCO X6 Pro 5G -עיצוב בטוח ולא מתחכם, צילום: ישראל היום

חומרה ותוכנה

שיאומי עשתה בחירה מצוינת כששילבה את מעבד ה-MediaTek Dimensity 8300-Ultra. הוא חזק מאוד, והתוצאות הגרפיות שלו יכולות להתחרות בהרבה מאוד מעבדים בשוק. בזמן הבדיקה שלנו לא נתקלנו בשום בעיה, אפילו כשאתגרנו אותו עם ריבוי משימות כבדות, הודות לנפח זיכרון עצום של 12 ג'יגה (שניתן אפילו להרחבה על חשבון נפח אחסון המכשיר).

זהו אחד המכשירים הראשונים שהגיעו עם מערכת ההפעלה החדשה של שיאומי מותקנת מראש. יחד עם זאת, מיד התברר ש-HyperOS כמעט זהה ל-MIUI (מערכת ההפעלה איתה הגיעו מכשירי שיאומי עד כה). מדובר בעיקר בשינויים אסתטיים, שזה נחמד, אבל לא משהו שמשנה לטובה או לרעה את חוויית השימוש במכשיר.

זוכרים את הפתיח? אז הנה, אנחנו חוזרים אליו. חלק גדול מהתכונות והתצוגה מזכירים מאוד את מערכת ההפעלה iOS המוצלחת של אפל, אפילו יותר מאשר את אנדרואיד. החל ממרכז הבקרה, דרך מרכז העדכונים ועד לשימוש הכללי במכשיר. אין בזה שום דבר רע, ולזכות שיאומי ייאמר כי HyperOS החדשה, לפחות בעינינו, הרגישה לנו הרבה יותר נוחה מאנדרואיד.

POCO X6 Pro 5G - ניסינו להימנע מלהשוות לאייפון, לא ממש הצלחנו, צילום: שיאומי

מערך הצילום

בסקירות סמארטפונים, קטגוריית הצילום תהיה בדרך כלל במעלה הכתבה, כי אין מה לעשות - מדובר בקלף מנצח. אולם פה, כמו ברוב הסמארטפונים בטווח המחיר הזה, זה לא המצב. שלא תבינו לא נכון, מערך הצילום של ה-POCO החדש הוא נהדר, אבל הוא לא הסיבה שתרצו לרכוש את המכשיר הזה.

המצלמה הקדמית, בעלת חיישן 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4, משלבת טכנולוגיית זיהוי סצנה ב-AI שתעזור לכם ליצור תמונות סלפי יצירתיות ומקצועיות. וידיאו תוכלו לצלם עד p1080 ב-60 fps.

ואיך זה מתרגם למילים? היינו מרוצים מכמה תמונות, אבל כדי להגיע לתוצאה רצויה היינו זקוקים לכמה ניסיונות. חלק מהתמונות יצאו מפוקסלות או עם טשטוש מוגזם, וזה טמון בעובדה שהמצלמה הזו מגיעה עם פוקוס קבוע, כך שצריך להקפיד לעמוד במקום כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

POCO X6 Pro 5G - מערך צילום מאוד מכובד עבור מכשיר ביניים, צילום: שיאומי

במערך הצילום האחורי שילבה שיאומי שלוש עדשות: הראשית - 64 מגה פיקסל עם מפתח צמצם 1.79, המשנית – 8 מגה פיקסל עם זווית רחבה במיוחד ומפתח צמצם 2.2. ומצלמה אחרונה – מאקרו עם 2 מגה פיקסל ומפתח צמצם 2.4, שנראה כי בכל מכשירי הביניים דחפו אותה כדי ליצור בכוח מערך צילום משולש.

המצלמה הראשית מספקת מאוד ומצליחה להוציא תמונות עם הרבה פרטים, צבעים מציאותיים ואפקט HDR שנראה טבעי יותר מלא מעט מכשירים בשוק. גם מצב דיוקן (פורטרט) עובד נפלא, עם כמה אפשרויות לטשטוש הרקע, גם לאחר הצילום.

את האופציה של זום פי 2 תמיד אהבנו, וכאן POCO עשתה עבודה מעולה. אמנם לא מדובר בעדשה נפרדת אלא רק בחיתוך תמונה אוטומטי באיכות גבוהה, אבל אין מה לומר - זה עובד מצוין. התמונות שמתקבלות בצילום במצלמה הראשית נראות טוב, עם הרבה פרטים, ואיזון הצבעים פשוט נהדר.

צילום הלילה במצלמה הראשית הפתיע לטובה גם הוא, והחיישן עמד באתגרים הלא קלים שהצבנו לו. הוא חושף היטב ולעיתים רחוקות מציג טשטוש תנועה כלשהו. בצילום וידאו ניתן להגיע עד ל-4K ב-30 fps, והעדשה כוללת מייצב תמונה OIS. הסרטונים נראים טוב, השמע מעולה, וייצוב התמונה עובד היטב בתנועה. יחד עם זאת בזמן הליכה יש רעידות לא נעימות, וכך גם בלילה.

POCO X6 Pro 5G - סוללה שתחזיק ליום שלם, צילום: ישראל היום

סוללה

ל-Poco X6 Pro יש סוללה בגודל 5,000 מיליאמפר/שעה, והיא מספיק טובה כדי לשחרר מכם את המחשבות על מטען במהלך יום העבודה. באריזה תמצאו מטען מהיר 67W, שיטעין את הטלפון שלכם מ-0 ל-100 אחוזים בכ-45 דקות. אם יום ארוך לפניכם ואתם זקוקים לבוסט מהיר כדי להמשיך אותו - המטען המהיר יסדר לכם כ-50 אחוזים ב-18 דקות בלבד.

מסקנות

Poco X6 Pro 5G הוא טלפון מעולה במחיר של פחות מ-2,000 שקלים. הוא יספק את רוב האנשים ואפילו יהיה יותר מדי בשבילם. נכון, הוא לא מושלם, עשוי מפלסטיק ומנסה להיות אייפון, אבל אם נאמר את האמת - זה ניסיון מעולה.

יש לו מסך נהדר, מראה של מכשיר פרימיום, מעבד חזק, מצלמה ראשית מכובדת מאוד, טעינה מהירה ומערכת הפעלה חדשה - כל זה הופך אותו למעניין ומשתלם במיוחד.

מחיר: החל מ-1,949 שקלים | ניתן להשיג באתר היבואן המילטון ואצל המשווקים הרשמיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר