יותר זמן תעופה, מערכת צילום וחיישנים משופרת: יצא לשוק מאביק אייר 2

האבולוציה של הרחפן המקצועי למתחילים כבר כאן • מה נשתנה? יכולות צילום של 60 פריימים בשנייה, זמן הטסה של 34 דקות וטווח מוגבר של 6 קילומטרים • השיווק בארץ - בקרוב

צילום: יצרן // מקצועי - למתחילים. מאביק אייר 2

יצרנית הרחפנים הגדולה בעולם DJI הודיעה היום (שלישי) על יציאתו לשוק של DJI Mavic Air 2.  מדובר באבולוציה של מאביק אייר, הרחפן המתקפל המתוחכם שנועד להנגיש את התחום גם למטיסים לא מקצועיים.

האייר 2 מציג חידושים טכנולוגיים לצד יכולות צילום משופרות, וזמן טיסה ארוך הרבה יותר בשל סוללה משודרגת. נציגת DJI בישראל, בנדא מגנטיקס, עתידה להציג אותו בימים הקרובים, ואז ייודע מתי יחל שיווקו בארץ וכמה הוא יעלה לצרכן הישראלי.

"Mavic Air 2 הוא אבן דרך נוספת עבור DJI", אמר נשיא החברה, רוג'ר לו. "היינו צריכים לחשוב מחדש לחלוטין על תהליך העיצוב והפיתוח שלו. מטרתנו הייתה ליצור רחפן שיציע את החוויה הכוללת הטובה ביותר שאפשר, אפילו למטיס מתחיל. אנו מקווים כי הרחפנים שלנו יוכלו לעזור בהגברת היצירתיות ולהביא חוויה מהנה וחינוכית, בתקופה חסרת תקדים זו בהיסטוריה, מגפת הקורונה".

יכולות הצילום של האייר 2 שודרגו משמעותית: בזכות מצלמה חדשה, הוא מצלם וידאו באיכות K4 עם 60 פריימים לשנייה – כפול ממאביק אייר הראשון. רזולוציית התמונה בצילום עלתה מ-12MP באייר ל-48 MP באייר 2. כמו כן חומרה חדשה משפרת את ניגודיות התמונה בתנאי תאורה חזקים או חלשים.

הדגמת איכויות הצילום עם HDR // צילום: יצרן
הדגמת איכויות הצילום עם HDR // צילום: יצרן


זמן ההטסה של אייר 2 התארך משמעותית ל-34 דקות במקום 21 דקות באייר הראשון (בתנאים אופטימליים, ללא רוח). זאת, מאחר ולאייר 2 יש סוללה חכמה בהספק של 3500 mAh, במקום 2375 mAh באייר הראשון. הסוללה הגדולה יותר מגדילה במעט את המשקל של האייר 2, אך הביצועים נותרו כמעט זהים, עם מהירות מרבית של 68 קמ"ש. סוללת השלט רחוק שודרגה אף היא, והיא מספקת זמן עבודה של 240 דקות. 

240 שעות עבודה. השלט החדש // צילום: יצרן
240 שעות עבודה. השלט החדש // צילום: יצרן


מערכת נוספת ששודרגה – וחשובה במיוחד למטיס המתחיל – היא מערכת החיישנים למניעת פגיעה בעצמים, שמונעת מהרחפן להתנגש בעצים, בניינים ועמודים. החיישנים במאביק אייר 2 מכוילים לדיוק רב יותר, בכל כיווני הטיסה של הרחפן.

בשל תקנות רגולציה של משרד התקשורת וכוחות הביטחון, לא ניתן להטיס בארץ רחפנים עם תדר רדיו של GHz 5.7, ולכן דגם זה עם טווח מקסימלי (על הנייר) של 10 קילומטרים לא יגיע לארץ. אנחנו נקבל את הדגם בתדר של GHz 2.4, ש"על הנייר" אמור לתמוך בטווח של עד 6 קילומטרים. במבחן שערכנו למאביק אייר הראשון בארץ עם טווח מוצהר של 4 קילומטרים, גילינו שטווח השליטה האפקטיבי שלו  בשטח עירוני פתוח עומד על כקילומטר וחצי. בשטח פתוח לגמרי וללא מבנים או הפרעות מגנטיות (מדבר יהודה), ניתן היה להגיע לטווח של כ-3 קילומטרים. לכן, ניתן להניח בזהירות שהטווח של האייר 2 יגדל לעד 2 קילומטרים בשטח עירוני פתוח. טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר