מבבל ועד פומפיי: אתרים עתיקים קמים לתחייה בעזרת בינה מלאכותית

ל-AI יש שימושים רבים ויפים, אבל נראה שעכשיו נמצא הטרנד המקסים מכולם • משתמשים בטיקטוק יצרו שחזורים של אתרים עתיקים שנחרבו, והתוצאה לא פחות ממהפנטת

יוון העתיקה AI. צילום: צילום מסך

בדיוק כשחשבנו שאין תעלול שלא עשו בעזרת AI, הגיעו סרטוני טיקטוק מדהימים שמציגים אתרים עתיקים וערים שנחרבו, שעברו "שחזור" באמצעות בינה מלאכותית.

בין היתר, ישנה הדמיה של פומפיי, העיר שנחרבה לאחר ההתפרצות של הר הגעש ווזוב ב-79 לספירה. שרידי העיר אמנם נשמרו, בין היתר בגלל שכבה עבה של אפר ואבק בה כוסתה בזמן ההתפרצות, אבל השימוש בבינה מלאכותית הצליח להפיח חיים בעתיקות.

@my.ai.galleryr

גם בבל, אשר שרידיה נמצאים סמוך לגדות נהר החידקל בעיראק, זכתה לשחזור. בין היתר, נעשו שחזורים של שווקים מקומיים ואתרים קדושים.

זה המגדל המפורסם? בבל ב-AI, צילום: צילום מסך

הסרטונים והתמונות מופיעים בחשבון טיקטוק שנקרא My AI gallery ומוצגים בו גם שחזורים של יוון העתיקה, ממלכת פרס והאי האגדי אטלנטיס, שזכה למחווה מושקעת במיוחד.

@my.ai.gallery

אם תחפצו בבריחה מהמציאות, לא רעיון מאוד גרוע בהתחשב במצב, החשבון יעזור לכם להרגיש, ולו לזמן קצר, כמו אבירים מימי הביניים, או שתי חברות בארוחת ערב טיפוסית במצרים העתיקה. 

@my.ai.gallery

בנוסף, מוצעות גם הצצות לחייהם של בני המאיה, ואם אתם יותר עתידניים, תסתפקו בשחזור מושלם של ארצות הברית בשנות ה-50. בינג' מושלם לחג, מישהו?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר