מטא משיקה שירותי AI במזרח התיכון – אבל ישראל נשארת בחוץ

מארק צוקרברג אמנם הכריז על מודל AI חדש בחודש ספטמבר האחרון, אבל ישראל לא נכללת ברשימת המדינות בהן השירות החדש ייפתח • החברה סירבה לנקוב בתאריך בו נוכל להנות מהשדרוג

מטא. צילום: רויטרס

בעוד שמדינות רבות בעולם, כולל במזרח התיכון, זוכות לשדרוג משמעותי בשירותי הבינה המלאכותית של מטא, ישראל נשארת מחוץ לרשימה. למרות הנוכחות הגדולה של החברה בישראל, מטא בחרה שלא לכלול את המדינה בהרחבה הנוכחית. ההחלטה הזו מעלה שאלות רבות בקרב הקהל המקומי, בעיקר לאור ההשקה המתוכננת במדינות אחרות באזור כמו מצרים, עיראק, וערב הסעודית.

מטא הכריזה על הרחבת שירותי Meta AI ל-21 מדינות חדשות ברחבי העולם. השירות החדש יכלול כלים מתקדמים לניהול צ’אטבוטים וליצירת תמונות מבוססות טקסט בעזרת בינה מלאכותית. הוא יהיה זמין דרך אפליקציות פופולריות כמו פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג’ר. המדינות שנבחרו כוללות את מצרים, עיראק, ירדן, לוב ועוד מדינות במזרח התיכון, לצד ברזיל, פרגוואי, בריטניה ואחרות.

מה יש לך נגדנו? מארק צוקרברג, צילום: רויטרס

עם זאת, בולט בהיעדרו השירות בישראל, מדינה שנחשבת למרכז טכנולוגי אזורי ולשוק חשוב עבור מטא. למרות שמשרדים רשמיים של מטא פועלים בישראל, ואלפי משתמשים מקומיים פעילים מדי יום בפלטפורמות החברה, ישראל נשארה מחוץ לרשימה הנוכחית של שירותי הבינה המלאכותית.

מדובר בהחלטה שתמוהה גם לאור ההתפתחויות בחברות טכנולוגיה אחרות. לדוגמה, אפל הודיעה לאחרונה כי אין בכוונתה להשיק את שירות Apple Intelligence במדינות האיחוד האירופי, ככל הנראה בגלל רגולציות מקומיות מחמירות. ייתכן שגם במקרה של מטא מדובר בשיקולים רגולטוריים או טכניים, אם כי הם לא הוזכרו.

אולי, מתישהו, צילום: רויטרס

המשתמשים המקומיים, שהתרגלו לקבל שירותים מתקדמים בזמן אמת, מביעים אכזבה מההחלטה. עבורם, מטא היא לא רק פלטפורמת מדיה חברתית, אלא גם שחקן מרכזי בשוק הדיגיטלי בישראל. רבים מהם תוהים מתי, ואם בכלל, שירותי Meta AI יושקו בישראל ובשפה העברית. נכון לעכשיו, החברה לא סיפקה לוח זמנים ברור להרחבת השירות לישראל, ומשתמשים ייאלצו להמתין לעדכונים נוספים בעתיד.

בסיום ההתרחבות, מטא צפויה להציע את שירותי הבינה המלאכותית שלה ב-43 מדינות מסביב לעולם, עם צפי להגעה לכ-500 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש עד סוף השנה. האם ישראל תיכנס לרשימה הזאת בשלב מאוחר יותר? רק הזמן יגיד.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Verifier

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר