יהלום יקר: הנסיקה המטאורית של לאמין ימאל מתבטאת בהרבה כסף

קפיצה של מאות אחוזים בשוויו הכלכלי, סעיף רכישה אסטרונומי ומשכורת שהולכת וגדלה מעונה לעונה • לאמין ימאל, היהלום של ברצלונה, יעמוד במוקד הקלאסיקו הגדול מול ריאל מדריד (שבת, 22:00, ערוץ ONE)

לאמין ימאל. צילום: AP

במוקד ההצלחה של נבחרת ספרד וברצלונה בחודשים האחרונים עומד לאמין ימאל, שגם יגרור תשומת לב רבה בקלאסיקו הגדול מול ריאל מדריד שייערך הערב (שבת, 22:00, ערוץ ONE). ימאל, שחגג 17 רק ביולי האחרון, הספיק כבר לזכות עם נבחרת ספרד הבוגרת ביורו הקיץ.

עלייתו המטאורית של ימאל מרשימה לא רק מקצועית, אלא גם כלכלית. באפריל 2023, בגיל 15, ימאל זומן לראשונה לסגל הבוגרים במשחק נגד אתלטיקו מדריד והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של המועדון. זמן קצר לאחר יום הולדתו ה-16, ברצלונה קבעה עבורו סעיף רכישה אסטרונומי של מיליארד יורו, והוא חתם על חוזה עד יוני 2026.

השחקן, שמרוויח כ-1.67 מיליון יורו לעונה, משתכר משמעותית פחות מהכוכבים הגדולים של הקבוצה כמו פרנקי דה יונג ורוברט לבנדובסקי, אך נהנה גם ממענקים המגדילים את שכרו לסכום של מעט מעל 2 מיליון יורו.

לאמין ימאל חוגג. מוכן לקלאסיקו, צילום: רויטרס

בנוסף, שווי השוק שלו מזנק כמעט בכל חודש. בתוך שנה בלבד עלה מכ-20 מיליון יורו ל-150 מיליון יורו – והוא נחשב כיום לשחקן היקר ביותר בסגל של ברצלונה. אחריו ברשימה נמצאים גאבי ופדרי עם שווי שוק של 90 ו-80 מיליון יורו בהתאמה.

בקיץ האחרון, קיבל ימאל הצעת ענק מפריז סן-ז'רמן על סך 250 מיליון יורו, סכום שיכול היה להפוך אותו לשחקן היקר בהיסטוריה, יותר מניימאר שעשה את הדרך מברצלונה לפריז תמורת 222 מיליון יורו.

הכישרון הצעיר, שעדיין לא הוציא רישיון נהיגה, כבר השקיע למען משפחתו ורכש בית עבור אימו, אביו וסבתו, בהשקעה הנאמדת בכ-2 מיליון יורו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
לאמין ימאל ורוברט לבדובסקי. מרוויח פחות מהפולני ושווה הרבה יותר ממנו, צילום: גטי אימג'ס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר