צבר הון רב: כמה שווה ארסן ונגר?

מאמן העבר הצרפתי הרוויח לא מעט כסף במהלך השנים ומינף אותו להשקעות בתחום הפיננסי וצבירת נכסים יקרי ערך

ארסן ונגר. צילום: רויטרס

המאמן הצרפתי האגדי ארסן ונגר, שחוגג היום את יום הולדתו ה-75, נחשב לאחד המשפיעים ביותר בתולדות ארסנל והליגה האנגלית. ונגר אימן את התותחנים במשך 22 עונות, בהן זכה בשלוש אליפויות, שבעה גביעי אנגליה ושבעה גביעי מגן הקהילה. בנוסף, הוא זכה באליפות וגביע צרפת עם מונקו, והונו האישי נאמד בכ-48 מיליון דולר.

בשיא הקריירה שלו, היה הצרפתי אחד המאמנים בעלי השכר הגבוה ביותר בכדורגל האירופי, כשקיבל 10 מיליון דולר לעונה. בשנת 1996, עם הצטרפותו לארסנל, עמד שכרו על כ-658 אלף דולר בשנה, אולם לאחר ההצלחות המוקדמות של המועדון, עלה שכרו לכ-11 מיליון דולר בשנתיים האחרונות שלו במועדון.

הונו של ונגר כולל גם אוסף של חמש מכוניות יוקרה ו-וילה מפוארת בשווי מוערך של 2.2 מיליון דולר, הממוקמת בבארנט, בריטניה. בין רכבי היוקרה שבבעלותו אפשר למצוא אאודי, סיטרואן C4 וריינג' רובר. בשנת 2016 השקיע ונגר בתוכנית מס שיצרה שני מרכזי נתונים בטינסייד.

ארסן ונגר, צילום: AP

מאז פרישתו מאימון, הפך ונגר לשגריר מותג חברת 'קסטרול', במסגרתו הוא משתתף במחנות אימון בינלאומיים לנבחרות נוער. בנוסף, היו לו עסקאות חסות עם יצרניות הרכב לקסוס, יגואר ומרצדס. במסגרת הקשר בין סיטרואן לארסנל, השתמש ונגר במוצרים שלהם, והוא גם היה מקושר ליצרנית השעונים IWC.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ונגר שימש גם כמומחה ברשת IN Sport ובאליפות אירופה 2016 עבור TF1, שם עבד לצד רוברט פירס ומרסל דסאי. בנוסף לקריירה שלו בכדורגל, ונגר הוא סופר במשרה חלקית עם מספר ספרים שכתב, בהם 'ארסן ונגר: הסיפור הפנימי של ארסנל תחת ונגר' ו-Shōsha no Esupuri, המיועד לשוק היפני. כיום הוא חבר ב-Cobalt Data Center 2 LLP, כלי השקעה במרכזי נתונים, המעניק הטבות מס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר