כוכב מחוץ למגרש: הכירו את "מחולל הניסים" של ריאל מדריד

הוא גורם לשחקנים להחלים מפציעות מהר מהצפוי, מנחיל שיטות בכל המועדון ובין לבין גם מרצה לאסטרונאוטים • לריאל מדריד יש כוכבים גדולים על הדשא, אך מאמן הכושר אנטוניו פינטוס מראה שגם בתחום הזה הבלאנקוס נמצאים לפני כולם

קיליאן אמבפה עם מאמן הכושר אנטוניו פינטוס. צילום: AFP

הסגל של ריאל מדריד מורכב מכמה מהשחקנים הבכירים בכדורגל העולמי, אך אחת הדמויות החשובות ביותר במועדון הוא איש שרוב אוהדי הכדורגל בכלל לא מכירים. מדובר באנטוניו פינטוס, מאמן הכושר.

עם עבר של למעלה משלושה עשורים במקצוע, כולל ביובנטוס ובצ'לסי, האיטלקי בן ה-62 הגיע לראשונה לריאל מדריד בשנת 2016 תחת זינדין זידאן. הוא שימש כמאמן הכושר עד 2019, אז עבר לשנתיים באינטר, והחל משנת 2021 הוא עמוק בקדנציה השנייה בבירת ספרד.

פינטוס נחשב לאחד הבכירים בעולם בתחומו, וההשפעה שלו חוצה את גבולות הספורט. בקיץ האחרון הוא הגיע לסדרת הרצאות במרכז של סוכנות החלל נאס"א ביוסטון, שם העביר הרצאות לאסטרונאוטים על האופן בו יוכלו לשמור על כושרם בזמן שהם במשימות בחלל. כל זאת, אגב, כחלק מהפרויקט של נאס"א להנחית אנשים על החלל לראשונה מאז 1972.

קיליאן אמבפה עם מאמן הכושר אנטוניו פינטוס, צילום: AFP

הטייטל של פינטוס הוא "ראש מערך הכושר" בריאל מדריד, והיום הוא עלה שוב לכותרות ב"אס" הספרדי בתור "מחולל הניסים" של הבלאנקוס. הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי סובלת מלא מעט פציעות מאז תחילת העונה, אך באורח פלא מצליח פינטוס לאושש אותם ולהכשירם מהר מהצפוי.

שתי הדוגמאות האחרונות הן של דני סבאיוס וקיליאן אמבפה. הקשר הספרדי נפצע בתחילת ספטמבר וההערכות היו שייעדר בין שישה לשמונה שבועות. בפועל, פחות מחמישה שבועות מאז הפציעה סבאיוס כבר נמצא בסגל למשחק הערב (שבת) מול ויאריאל. החלוץ הצרפתי לעומת זאת נפצע לפני שבוע וחצי מול אלאבס וההערכות דיברו על היעדרות של שלושה שבועות. הוא אמנם פספס את הדרבי מול אתלטיקו, אך כבר נגד ליל הוא שיחק, שמונה ימים לאחר הפציעה.

מוקדם יותר העונה, "מחולל הניסים" הצליח לאושש שני שחקנים נוספים. מפגרת הנבחרות של ספטמבר חזרו אדר מיליטאו ואורליין טשואמני פצועים, אך הברזילאי שיחק כבר במשחק הראשון אחרי הפגרה והצרפתי פספס משחק בודד.

בתור "ראש מערך הכושר" במועדון כולו פינטוס עוסק בעיקר בקבוצה הבוגרת, אך השיטות שלו מונחלות בכל הקבוצות במועדון - בכל שכבות הגיל אצל הגברים והנשים. ב"אס" פרגנו לו וכתבו שלמרות פתיחה מורכבת לעונה, הוא ממשיך לספק תוצאות. האיטלקי שלצד קרלו אנצ'לוטי מוכיח שבריאל מדריד הסטנדרטים הם הגבוהים ביותר שיש לא רק על כר הדשא, אלא גם במעטפת.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שחקני ריאל מדריד חוגגים. יש עוד כוכב מחוץ למגרש, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר