ויניסיוס נמצא בבעיה, ולא בטוח שהוא יוכל למצוא לה פתרון

כוכב ריאל מדריד, כחלק ממאבקים צודקים מבחינתו, החל להימאס על הקהל הספרדי • למרות שהוא מנסה להיאבק בגזענות, השנאה כלפיו רק גוברת אפילו מתוך המועדון עצמו • גם במולדתו לא רואים את הפתרון, אם קיים בכלל, ועתידו כחלק מהגלאקטיקוס של הבלאנקוס נראה מעורפל מרגע לרגע

ויניסיוס מודאג. צילום: Getty Images

בשבת האחרונה ריאל מדריד הצליחה לנצח 0:2 את ריאל סוסיאדד באנואטה. שלא בפעם הראשונה, הסיפור אחרי הניצחון של הבלאנקוס היה כמובן סביב ויניסיוס ג'וניור - ולא בגלל היכולת הנהדרת שלו, אלא בגלל דברים אחרים.

אחרי שהבקיע, סימן הברזילאי בתנועת השתקה מתריסה אל עבר הקהל המארח - לא בפעם הראשונה העונה. "כולנו אוהבים אותו, אבל ההתנהגות הזו לא מתאימה", אמר כוכב העבר של הלבנים פרדראג מיאטוביץ' אחרי המשחק. "הוא צריך להתבגר, הוא עושה פרובוקציות שמעצבנות אנשים".

ויניסיוס משתיק את הקהל באנואטה, צילום: רויטרס

האירוע הזה, ששוב הוביל לגל ביקורות, הוא המשך ישיר לכל מה שקורה עם ויניסיוס בחודשים האחרונים, אולי בשנה האחרונה וכפי שאמר מיאטוביץ' - הוא מנגן לספרד כולה על העצבים. לצד העובדה שבחודש יולי חגג בסה"כ יום הולדת 24 וכבר עכשיו אפשר לומר ששמו טבוע בזהב בספרי ההיסטוריה של המועדון הגדול בתבל, הוא פשוט הפך עם הזמן לשחקן השנוא ביותר בספרד.

במשך תקופה הוא סבל מגילויי גזענות, נלחם בזה בגבורה, העלה את המודעות לנושא וקיבל תמיכה אדירה מאנשי ריאל – מהנשיא פלורנטינו פרס ועד אחרון האוהדים, אבל לאחרונה הוא היה מעורב בפרשיה גדולה והבעיה הכי גדולה שלו, שנראה שגם בריאל כבר מתחילים לאבד את הסבלנות. ההרגשה היא שההרס העצמי של ויניסיוס משתלט עליו בכל רגע שבו הוא עושה קפיצת מדרגה, גם מקצועית וגם במלחמה שלו בדברים שחשובים באמת.

ויניסיוס, צילום: Getty Images

"אני מקווה שספרד תתקדם ותתפתח ושהאנשים שם יבינו עד כמה זה חמור להעליב בני אדם על בסיס צבע עורם", אמר הברזילאי בראיון לפני כחודש שגרם שוב לסערה גדולה סביבו, "אם זה לא יקרה, אז יצטרכו להזיז את המונדיאל שאמור להתקיים שם בעוד שש שנים. אם שחקן ירגיש לא נוח שם בגלל גזענות - זה יהיה בעייתי", הוסיף והוביל לשנאה סביבו רק לגדול.

בריאל מדריד לא אהבו את הצהרותיו – עד כדי כך שבמועדון לא שוללים את המכירה שלו על פי מספר כלי תקשורת. "אוהדי ריאל חושבים שאם הוא כל כך לא שמח בכדורגל הספרדי, הכי טוב יהיה שיעבור למדינה אחרת ויקבל חוזה עתק בערב הסעודית", נטען ב"מארקה".

ויניסיוס ג'וניור, צילום: Getty Images

ב"ספורט" המשיכו בקו הזה וטענו: "התדמית של הברזילאי מתנגשת עם מה שבריאל רוצים לשדר לעולם, הוא תמיד במרכז הסערה מול יריבים ושופטים". עוד נכתב בספרד שבמועדון מאמינים שניתן יהיה להצליח בלעדיו אם יצורף במקום שחקן כמו ניקו וויליאמס, פלוריאן וירץ או אפילו ארלינג הולאנד, בטח לאחר הגעתו של קיליאן אמבפה, כשהחשש הוא כי ויניסיוס לא יוכל לשמור על הפאסון שלו אם יגיעו מלחמות אגו בחדר ההלבשה.

לא סתם ערב הסעודית הוזכרה עם שמו בתקשורת בספרד. כפי שדווח ב-Athletic בקיץ האחרון, ויניסיוס דחה הצעה כספית גדולה להצטרף לליגה שצוברת תאוצה מקיץ 2023, כשאל אהלי היתה מוכנה לשלם לו מיליארד יורו לחמש שנים - ההצעה הגבוהה בתולדות הכדורגל - אולם זו נדחתה גם על ידי השחקן עצמו וסוכניו לפחות בשנה. כוכב ריאל מדריד ידע שהוא מתמודד מוביל לזכות בכדור הזהב הקרוב וידע שמעבר שכזה יוריד אותו בצורה דרסטית מבחינה התדמית אצל הבוחרים.

ואם דיברנו על כדור הזהב, אז גם במולדתו וינסיוס זוכה לפחות סבלנות ולפחות הגנה. אחרי שמונה משחקים במוקדמות מונדיאל 2026, לנבחרת ברזיל יש יותר הפסדים (4) מניצחונות (3), כאשר כמות ההפסדים שלה גבוהה יותר מההפסדים בכל ארבעת הקמפיינים האחרונים של המוקדמות ביחד.

ויניסיוס. לא אוהבים אותו גם בברזיל, צילום: Getty Images

שחקן הכנף, שמסומן ככוכב עם נפילתו של ניימאר, הפך עם התוצאות לאחראי הבלעדי, דבר שקיבל הוכחה חותכת לאחר ההפסד של לפרגוואי בשבוע שעבר בפגרת הנבחרות.

"אסור לתת למישהו כמו ויניסיוס, שנראה כמו רוח רפאים בכל משחק של הנבחרת, לזכות בכדור הזהב. זה יהיה הפשע הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט", צייץ אוהד לאחר המשחק. אוהד נוסף הוסיף: "יש סיבה שזינדין זידאן תמיד ספסל אותו. ויניסיוס היה זוועה תחת כל מנג'ר בקריירה שלו מלבד קרלו אנצ'לוטי".

ויניסיוס ואנצ'לוטי, צילום: רויטרס

זה קצת אירוני לומר זאת על שחקן שכבר בגיל כל כך צעיר זכה פעמיים בליגת האלופות, שהערב תפתח עונה נוספת בקונסטלציה קצת שונה, אבל ויניסיוס נמצא במצב שהוא צריך להוכיח את עצמו ולא רק על המגרש, אלא הרבה מחוצה לו. הברזילאי נמצא בסיטואציה ששערים, בישולים והופעות אדירות הם לא חזות הכל בשבילו וזה אתגר לא פשוט.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"כולנו מודעים לכך שיש פרשיות גזעניות בחברה ושאנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לחסל את הפרשיות הגזעניות האלה. אבל זה מאוד לא הוגן כלפי ספרד, ובמיוחד כלפי מדריד, לומר שאנחנו חברה גזענית, ויתרה מכך, לסכן את חגיגת מונדיאל 2030", אמר ראש עיריית מדריד חוסה לואיס מרטיס-אלמיידה לפני מספר ימים כשנשאל על מצבו של השחקן, "ויני צריך להתנצל, דע שכשיש אירוע גזעני כולנו נהיה לצידך, אבל לא יהיה לך את כולנו לצידך כשאתה אומר שאנחנו גזענים. כי זה לא נכון. כשאתה עושה טעות אתה צריך לתקן אותה", סיכם והדגיש עוד יותר את העובדה שוויניסיוס נמצא בבעיה, שלא בטוח שהיא ברת פתרון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר