בטורקיה המומים: "למה אופ"א לא פעלה נגד שגיב יחזקאל? צביעות מבחילה"

סערת המחווה של מריח דמירל לארגון הפאשיסטי "הזאבים האפורים" ממשיכה להכות גלים ברחבי טורקיה ואפילו הקיצוני הישראלי נכנס למשוואה, למרות שזה הביע תמיכה בחטופים הישראלים בעזה • בינתיים, שם טוענים ל"שנאת זרים", השגריר הגרמני זומן לשיחת נזיפה

אוהדי נבחרת טורקיה תלו דגלי פלשתין ביציע בדורטמונד // שחר עזרן

סערת המחווה של מריח דמירל לארגון "הזאבים האפורים" הפאשיסטי בניצחון 1:2 על אוסטריה בשמינית גמר יורו 2024. אחרי ההודעה של אופ"א על כך שפתחה בחקירה נגד הבלם, בטורקיה החלו להתגונן ולתקוף לכל כיוון בצורה חסרת פרופורציות. 

בתור התחלה, נשלח מכתב תלונה רשמי לשגריר גרמניה בטורקיה, זאת לאחר דברים של בכירים בממשל הגרמני על המחווה הקשורה בתנועה שאסורה בחוק במדינה ופעיליה האפשריים נמצאים תחת מעקב של רשויות הביטחון. לאחר מכן, משרד החוץ פרסם הודעה חריפה לא פחות: "לא כל מי שחוגג שער בתנועה כזו הוא קיצוני ימני. התגובה של הרשויות נובעת משנאת זרים".

עד כה מדובר רק בתגובות הרשמיות. ראש המפלגה הימנית הקיצונית "MHP" כתב: "נראה שהחגיגה הפריעה לכל מיני מעגלים חולים ברחבי אירופה. הניסיון להשתמש בכדורגל לפרובוקציות פוליטיות לא יעזרו לגרמנים".

מריח דמירל. מחווה מפוקפקת, על זה אין ויכוח, צילום: AFP

מאמר אחר ניסה לקשר את החגיגה של דמירל, שלכאורה הביע תמיכה בריבונות טורקית ברחבי הבלקן מהמערב ועד לסין במזרח, למחווה של שגיב יחזקאל לשחרור החטופים מעזה: "הצביעות של אופ"א מבחילה. האם הם פתחו בחקירה נגד יחזקאל שתמך ברצח העם בעזה? כמובן שלא".

זו לא הפעם הראשונה ששחקנים חוגגים במעורבות פוליטית כזו או אחרת במהלך טורנירים גדולים. שרדאן שאקירי חגג עם הנשר האלבני במשחקים נגד סרביה ובמקרה הזה קיבל קנס של 20 אלף יורו. לעומת זאת, מירלינד דאקו חגג עם קריאות נגד הסרבים והצפון מקדונים והורחק לשני משחקים. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שאקירי. רק נקנס, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר